Skupina úloh
: Řízení incidentů, problémů a požadavků
|
|
|
|
Kód skupiny úloh
Standardní kód skupiny úloh v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení skupiny úloh, zejména její cíl, účel a obsahová náplň.
1. Poznámky:
- Celková, detailnější charakteristika oblasti řízení a všech jejích úloh je
v přiloženém PDF dokumentu
(viz ikonky v záhlaví stránky),
-
Další obrázky
představují vazby hlavních komponent řízení k jednotlivým úlohám. Druhá závorka v přehledu úloh představuje zkratku používanou pro úlohy v záhlaví obrázků.
- U každé komponenty je pak uveden přehled
skupin nebo podskupin dané komponenty
s možností dalšího výběru.
2. Účel a zaměření úloh
- Skupina úloh zajišťuje řešení chybových stavů a požadavků v poskytovaných IT službách, provozovaných aplikacích a v technologické infrastruktuře a rovněž i požadovanou úroveň konzultační a technické podpory uživatelů.
3. Přehled úloh
- Do řízení incidentů, problémů a požadavků spadají
tyto úlohy
(druhá závorka obsahuje zkratku používanou pro úlohy v záhlaví maticích vztahů zobrazených dále):
- Řízení incidentů - (U731A
) - představuje identifikaci, zaznamenávánı́, určenı́ priority, klasifikaci, eskalaci, řešenı́ a uzavřenı́ incidentů – (
Incid
),
- Řízení problémů - (U732A
) - zahrnuje evidenci, vyhodnocování a řešení problémů v provozu IT, problém se zde chápe jako příčina nebo zdroj jednoho nebo více incidentů – (
Prob
),
- Řízení uživatelských požadavků - (U733A
) - představuje zejména registraci a kontroly formální správnosti požadavků na úpravy, změny služeb a nové poskytované služby – (
Požad
),
- Řízení externího service-desku - (U734A
) - může zahrnovat opravení chyby, nebo zodpovězení dotazu – (
ExtSD
),
- Řízení interního service-desku - (U734B
) – (
IntSD
),
- Řízení provozních změn - (U735A
) - obsahuje zejména postupy evidence, vyhodnocení a schvalování žádostí o změnu – (
Změny
),
- Řízení uvolnění a nasazení - (U736A
) - stanovuje např. pravidla pro plánování uvolnění nových verzí, odkazy na již vyřešené žádosti o změny, chyby a problémy při jejich řešení a pravidla pro testování změn – (
Nasaz
).
7. Metriky úloh
- „Metriky řízení a správy IT zdrojů“ (ISG600
),
- „Metriky řízení incidentů, problémů a požadavků na IT“ (ISG630
),
- „Metriky sourcingu“ (ISG060
),
- „Základní „Metriky IT služeb“ (ISG100
),
- „Metriky řízení kvality IT služeb“ (ISG140
),
- „Metriky bezpečnosti IT služeb“ (ISG160
),
- „Metriky datových zdrojů a jejich kvality“ (ISG200
),
- „Metriky technologických zdrojů ve vztahu k IT“ (ISG240
),
- „Metriky řízení nákladů na IT“ (ISG400
),
- „Metriky organizace a správy podniku“ (ISGQ90),
-
Celkový přehled
metrik je na stránce „Metriky - úvod a souhrnný přehled“ (IG0
).
8. Podstatné faktory řešení
- „IT - technické a softwarové prostředky, data“ (FSG800
),
- „Komunikace“ (FSG830
),
- „Podnik - základní charakteristiky“ (FSG000
),
- „Ekonomika a trh“ (FSG030
),
- „Řízení, organizace“ (FSG050
),
- „Cloud computing a jeho služby“ (FSG100
),
- „Sourcing“ (FSG120
),
- „Architektury“ (FSG150
),
- „Transakční aplikace“ (FSG300
),
- „Řízení externích vztahů, eBusiness, CRM“ (FSG350
),
- „Podniková analytika – principy a formy“ (FSG400
),
- „Infrastrukturní aplikace, ECM“ (FSG500
),
- „Mobilní aplikace, mobile computing“ (FSG550),
-
Celkový přehled
faktorů je na stránce „Faktory – úvod a souhrnný přehled“ (FG0
).
|
Poznámky
Dílčí poznámky ke skupině úloh.
|
|
|