Skupina úloh
: Řízení prodeje zboží a služeb
|
|
|
|
Kód skupiny úloh
Standardní kód skupiny úloh v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení skupiny úloh, zejména její cíl, účel a obsahová náplň.
 1. Poznámky:
- Celková, detailnější charakteristika oblasti řízení a všech jejích úloh je
v přiloženém PDF dokumentu
(viz ikonky v záhlaví stránky),
-
Další obrázky
představují vazby hlavních komponent řízení k jednotlivým úlohám. Druhá závorka v přehledu úloh představuje zkratku používanou pro úlohy v záhlaví obrázků.
 2. Účel a zaměření řízení prodeje
- Dosahovat požadované ekonomické výsledky,
- Zajistit efektivní, rychlé provádění prodejních operací,
- Poskytovat kvalitní analytické a plánovací podklady o realizaci jednotlivých zakázek.
 3. Přehled úloh
- Evidence: Evidence prodejů a prodejních operací (UQ101A
) - aktualizace základních údajů databází prodeje, pokud požadavek představuje nového zákazníka, nové zboží nebo službu apod. – (
Evid.
),
- Transakce: Realizace prodejních transakcí (UQ102A
) - vyvolané událostí např. příchod objednávky, zařazení a vyhodnocení objednávky, poskytnutí vyjádření a dalších informací zákazníkovi atd. – Obchodní případ Prodej – (
Trans.
),
- Reporting: Reporting prodeje (UQ103A
) - vytváření standardních reportů prodeje – (
Report
),
- Analýzy: Analýzy prodeje zboží a služeb (UQ104A
) - analýzy prodeje podle různých hledisek (zboží, služeb, zákazníků atd.) a jeho časového vývoje – (
Anal.
),
- Plánování: Plánování, rozvrhování prodeje (UQ105A
) – (
Plány
),
- Transakce: Realizace prodejních transakcí prostřednictvím eShopu (UQ106A
) – (
eShop
),
- Cenová tvorba - (UQ108A
) příprava ceníků zboží – (
Ceny
),
- Prodej – pokročilá analytika (UQ109A
)– (
PA
),
- Reklamační řízení (UQ110A
) – (
Rekl.
),
- Servis (UQ111A
) - řízení poprodejního servisu, transakce – (
Servis
).
 9. Vazby řízení prodeje na ostatní oblasti řízení podniku:
-
Strategické řízení podniku
(TGQ000
):
- analýzy prodeje (UQ104A
) – jeden ze vstupů do analýz strategického řízení (UQ001A
),
- plány prodeje (UQ105A
) – navazují na formulaci podnikové strategie (UQ002A
),
-
Finanční řízení
(TGQ050
):
- transakční operace - obchodní případ Prodej (UQ102A
) – faktury a další dokumenty v návaznosti na obchodní operace představují vstupy pro účetní transakce (UQ052A
),
- plánování prodeje (UQ105A
) – představují podklady pro přípravu souhrnných finančních plánů a rozpočtů (UQ055A
),
- analýzy (UQ074A
) a reporting (UQ073A
) pohledávek představují podklad pro řízení prodejních aktivit a řízení vztahů k zákazníkům,
-
Řízení nákupu
(TGQ150
):
- zpracování transakčních operací prodeje (UQ102A
) a/nebo plánování prodeje (UQ105A
) představují požadavky na nákup a nákupní operace (UQ152A
),
-
Řízení skladů
(TGQ150
):
- zajištění prodejních operací, resp. transakcí (UQ102A
) představují požadavky na skladové operace, zejména v oblasti řízení expedičních skladů (UQ207A
) a rovněž požadavky na blokování zboží a materiálu podle požadavků a zakázek (UQ209A
),
- analýzy skladů a skladových zásob (UQ204A
), resp. reporting skladů (UQ203A
) jsou obvykle vstupem pro plánování (UQ105A
) i operativní řešení prodejních zakázek (UQ102A
),
-
Řízení lidských zdrojů
- (TGQ250
):
- personální evidence (UQ251A
) a personální analýzy (UQ254A
) a plánování (UQ255A
) – jsou jedním ze vstupů jak pro řešení operativního zajištění personálních kapacit prodeje (UQ102A
), tak pro plánování prodeje podniku vzhledem ke stávajícím nebo očekávaným personálním zdrojům a jejich strukturám (UQ105A
),
-
Marketing a řízení marketingových kampaní
(TGQ350
):
- výsledky marketingových operací a kampaní (UQ352A
) představují základ pro plánování prodejních aktivit podniku (UQ105A
),
- výsledky prodejních analýz (UQ104A
), resp. reporting prodeje (UQ103A
) jsou vstupem pro plánování marketingových aktivit a kampaní (UQ355A
),
-
Řízení IT – zejména řízení IT služeb
(DO100
):
- ve vazbě k IT je řízení prodeje metodicky i obsahově vázáno zejména na úlohu Řízení prodeje IT služeb (U131A
).
 12. Poznámky, reference:
|
Poznámky
Dílčí poznámky ke skupině úloh.
|
|
|