|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: Řízení vztahů se zákazníky (CRM- Customer Relationship Management)
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Účel, smysl faktoru Řízení vztahů se zákazníky
- Globalizace a rozvoj elektronického obchodování vede řadu podniků k cílené orientaci na zákazníky ve smyslu budování dlouhodobých a oboustranně výhodných vztahů a
zajištění loajality zákazníků
.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
- Obchodníci a další pracovníci firmy
získávají a sdílejí detailní informace o zákaznících
, o jejich požadavcích a potřebách, informace o obchodních příležitostech, o stavu a průběhu jednotlivých obchodních případů. Na základě těchto informací jsou schopni uplatnit individuální přístup k jednotlivým zákazníkům,
- Zákazníci mají k dispozici
kvalitnější informační služby o svých zakázkách
, mohou využívat efektivní komunikace s firmou nezávisle na použitém komunikačním kanálu,
- Díky správě obchodních příležitostí, řízení prodejních procesů a sledování konkurence se dosahuje
zvýšení úspěšnosti prodeje
,
- Komplexní informace o potenciálních i realizovaných obchodních aktivitách vytvářejí základ pro
analýzy prodejní výkonnosti
a tím její zvyšování, umožňují vytvářet prognózy prodeje, sledovat obchodní aktivity a jejich efektivitu atd.
- Vytváření
dlouhodobých a úspěšných vztahů
se zákazníky, zvyšování jejich tzv. loajality,
- Jeden ze základních zdrojů
konkurenceschopnosti
podniků,
- Průběžné sledování zákaznických požadavků a chování, evidence a
hodnocení současných obchodních kontaktů
.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
- V podniku
musí být nastaveno prostředí
, kdy pracovníci z obchodu jsou přiravení a ochodni sdílet informace o zakázkách,
- Pracovníci podniku
musí uvádět do databází CRM informace o trhu
a obchodních příležitostech.
4. Poznámky, reference
- Gála, L. Pour, J. Šedivá, Z. - Podniková informatika: 3., přepracované a aktualizované vydání - (Grada Publishing 2015) - ISBN9788024754574, str. 148 – 151,
- GREENBERG, Paul - - (4th ed. New York: McGraw-Hill. 2010) - ISBN9780071590464,
- SARNER, Adam, Ed THOMPSON, Jenny SUSSIN, Nikos DRAKOS, Michael MAOZ, Jim DAVIES a Jeffrey MANN - - ( 2012).
|
|
|
|