|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Řízení poprodejního servisu, transakce
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
3. Funkce, klíčové aktivity:
-
Plánování servisních činností podle sortimentních položek,
-
Řízení zákaznických požadavků na servis -
obsahem je evidence a
řízení požadavků zákazníka
na servis zboží, služby a rovněž specifické požadavky zákazníků,
-
Operativní zajišťování servisu podle požadavků zákazníků,
-
Zpracování reklamací -
v úloze se vyhodnocují informace vzhledem k požadavkům a reklamacím. Provádějí se kontroly za objednávky, dodací listy i faktury zákazníka,
-
Vyhodnocování stávajících obchodních dokumentů
vzhledem požadavkům zákazníka na servis,
-
Vyhodnocování objemu a kvality poprodejního servisu.
, k čemuž se využívají dvě klíčové metriky:
- Počet a objem servisních činností (IQ1501
),
- Počet a objem reklamací (IQ1502
).
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Dosažení:
- vysoké
dostupnosti
informací o vývoji na příslušných segmentech trhu jako podkladu pro racionální plánování a zajištění poprodejního servisu,
- kvalitních
informací o zákaznících
, jejich struktuře, potřebách a obvyklých požadavcích na servis,
- vysoké obsahové a
organizační úrovně zajištění operací
spojených se zajištěním poprodejního servisu,
-
nízké pracnosti a nákladů
a současně vyšší rychlosti servisních operací,
- potřebné
průkaznosti, úrovně kontroly
a bezpečnosti servisních operací, tj. jejich protokolování a dokumentace,
- efektivní
integrace řízení servisních operací
, např. s řízením prodeje, řízením skladů náhradních dílů, s řízením výroby apod.,
-
Z pohledu IT
aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí
uplatnění
zejména těchto
aplikací
:
- celopodnikové aplikace -
ERP
(F300
) kompletně zajišťující průběh servisních činností,
- řízení vztahů k zákazníků -
CRM
(F371
), které udržuje informace o průběhu servisních operací a poskytuje potřebné informace zákazníkům o stavu zajištění jejich objednávek,
- aplikace řízení podnikového obsahu
ECM
(FSG500
), zejména optimalizací procesů poprodejního servisu na bázi
aplikací workflow
,
-
mobilní aplikace
(F550) umožňující efektivně realizovat operace poprodejního servisu přímo u zákazníka, v lokalitách mimo vlastní podnik.
5. Poznámky, reference:
|
|
|
|