Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Dokument : Prodejní objednávka
Prodejní objednávka
Kód dokumentu

Standardní kód dokumentu v MBI

:
DQ101B
Autor

Jméno a příjmení autora

:
MBI tým
Popis, obsahové vymezení

Obsahová struktura, resp. náplň dokumentu.

1. “Prodejní objednávka“ - účel dokumentu
  • Účelem dokumentu je zajistit všechny potřebné informace vyplývající z objednávky zboží nebo služeb od zákazníka a případně jeho specifické požadavky na dodávku. Další údaje obsahují informace z původní prodejní objednávky doplněné o položky pro potřeby jejich evidence a řešení v podniku.
2. Obsah dokumentu
  1. Objednávka:
    1. Id. objednávky, Text (obsahové vymezení) objednávky, Typ objednávky, Datum zpracování objednávky,
    2. Číslo externího dokladu, Datum vytvoření dokladu objednávky u zákazníka, Požadované datum dodávky,
    3. Účet faktury, Zúčtovací datum, Datum DPH,
  2. Zákazník:
    1. Id. (číslo) zákazníka – viz Evidence zákazníků (DQ102A),
    2. Název zákazníka, Adresa zákazníka, Účet zákazníka,
  3. Prodejce:
    1. Id. prodejce – viz Podniková personální evidence (DQ250A ), resp. Dokumentace obchodních zástupců (DQ364A),
    2. Jméno / název prodejce,
  4. Předmět objednávky – jednotlivé položky:
    1. Typ (zboží, služba, materiál, režijní materiál,…),
    2. Id. zboží, materiálu - – viz Evidence zboží a služeb (DQ107A), Název zboží, služby,
    3. Měrná jednotka, Množství a specifikace zboží, Rezervované množství,
    4. Jednotková cena bez DPH, Cena celkem bez DPH, Sleva v % k dané položce - dle typu obchodu ,
    5. Množství k dodání, Dodané množství,
  5. Fakturační odmínky:
    1. Měna,
    2. Částka objednaného zboží / služeb, Částka fakturační slevy, Fakturační sleva v %,
    3. Fakturovaná částka celkem bez DPH, DPH celkem, Fakturovaná částka celkem včetně DPH ,
    4. Splatnost faktury,
    5. Dodávka (číslo dodávky, plánovaný termín, úplná / částečná),
    6. Specifikace pro zahraniční obchod,
    7. Záloha na dodávku.
3. Vznik dokumentu
  • Úloha : „Realizace prodejních transakcí“ (UQ102A ).
4. Reference, poznámky
  • Příklad 1 prodejní objednávky – viz souhrnný slide. Zdroj: Microsoft Dynamics NAV (AutoCont, a.s.),
  • Uvedený obsah dokumentu vychází z více reálných řešení a tedy obsahuje i více položek, než je v příkladu na souhrnném slidu.