Úloha
: Evidence zákazníků, zboží, služeb, prodejů a prodejních operací
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
2. Vstupy a výstupy úlohy:
- Evidence obchodních případů Prodej, (DQ103A),
- Evidence obchodních příležitostí (DQ105A),
- Obchodní dokumenty – Prodej (DQ101A
),
- Evidence pohledávek, , (DQ059A),
- Dodávka na základě prodejní objednávky (DQ101D
),
- Evidence zákazníků (DQ102A),
- Evidence zboží a služeb,
- Ceníky zboží a služeb (DQ104A),
- Dodací a platební podmínky (DQ106A),
- Inkaso a inkasní kalendáře (DQ060A).
3. Funkce, aktivity:
-
Evidence a profily zákazníků
- jejich podstatných atributů, včetně standardů pro a sdílení dat o zákaznících.
- Založení základních údajů
obchodních případů
(při jejich vzniku) do databáze,
- Evidence
obchodních příležitostí
, na základě vstupů z marketingu, aplikací CRM a dalších,
- Evidence
standardních platebních podmínek
- způsob úvěrování zákazníka, pořadí a rozložení splátek apod., které se pak stávají vstupem do připravovaných smluv.
- Evidence
standardních dodacích podmínek
, tj. způsob dodání, místo vykládky zboží apod. *
Založení prodejních ceníků
, vlastní příprava ceníků je obsahem úlohy „Cenová tvorba, příprava ceníků zboží“ (UQ108A
).
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Dosažení:
- vysoké
dostupnosti a kvality dat
pro potřeby realizace prodejních transakcí v čase a místě a snižování ztrát z nekvalitních dat ukládaných do databází,
- vysoké úrovně
validity
dat a minimalizace časových zpoždění při aktualizacích dat (o nových obchodních příležitostech, nových zákaznících atd.),
- vysoké úrovně
konsistence dat a jejich konsolidace
, především o zákaznících, zboží, poskytovaných službách,
- zpřístupnění a využití dat z
heterogenních zdrojů
a v různých formátech dat (strukturovaná data, textová, grafická atd.) pro analýzy trhu a tržních příležitostí,
- požadované úrovně
integrace
datových bází (zejména s daty marketingu, skladů, nákupu, výroby), minimalizace časových nároků spojených se zjišťováním komplexních informací pro plánování a operativní řízení prodeje,
- potřebné úrovně
ochrany dat
proti poškození nebo zneužití.
-
Z pohledu IT
aplikací je předpokladem efektivní přípravy databází nákupu
uplatnění
zejména těchto
aplikací
:
- celopodnikové aplikace -
ERP
(F300
) zajišťující hlavní část podnikových databází,
- řízení vztahů k zákazníků -
CRM
(F371
), zejména pro získávání dat o zákaznících a obchodních příležitostech,
- systém pro správu dokumentů –
DMS
(F504
), v tomto případě dokumentů nákupu v rámci aplikací řízení podnikového obsahu
ECM
(FSG500
).
|
|
|
|