|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: ECM: Systém pro správu dokumentů (Document Management System)
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Herold, R., Malý, J. (KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení systému pro správu dokumentů (Document Management System)
- Systém pro správu dokumentů představuje centrální
integrované úložiště
podnikového obsahu pro celý informační systém podniku, a to jak pro komponenty ECM řešení, tak i ostatní podnikové aplikace typu SCM, CRM, ERP aj.
- Cílem zavedení tohoto systému je
poskytnutí jednotné platformy
pro bezpečný a pohodlný přístup k dokumentům, přehlednou organizaci dokumentů a sledování manipulace s nimi v rámci celého životního cyklu.
V životním cyklu
dokumentu můžeme tuto komponentu najít
ve fázi zpracování,
kde dochází k ukládání, úpravě a k užívání dokumentů.
- Mezi
základní funkce
patří:
- centralizované úložiště podnikového obsahu,
- řízení bezpečnosti definicí přístupových práv,
- sledování historie,
- správa verzí,
- fulltextové a metadatově orientované vyhledávání,
- náhledy dokumentů,
- automatické notifikace o změnách vybraného obsahu,
- personalizace prostředí,
- automatizované procesy schvalování obsahu,
- popisování obsahu a kategorizace dokumentů pomocí metadat.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
- Veškerá
manipulace s dokumenty probíhá na jednom místě
, kde je aktuální verze dokumentu okamžitě přístupná všem uživatelům s potřebnými právy, což šetří čas a místo na discích,
-
Vyhledávání
je snadné a pomocí indexace souborů i rychlé,
-
Zvýšená dostupnost
dokumentů přes různá uživatelská rozhraní včetně webového a mobilního,
-
Manipulace
s dokumenty jsou
pečlivě zaznamenávány
,
-
Práce s dokumenty je efektivnější
a to zejména v případech, kdy na jednom dokumentu pracuje více lidí.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
-
Vyplňování metadat
lze automatizovat jen z části. Vždy je potřeba zvážit, zda je efektivní skladovat dané informace o dokumentech (přínosy takové informace versus čas na její vyplnění),
-
Metadatově řízený DMS
a práce s ním se zásadně liší od klasické adresářové struktury na sdílených firemních discích. Je proto třeba počítat s počáteční uživatelskou resistencí,
- Pokud některé podnikové aplikace neužívají standardizované integrační rozhraní, je třeba zvážit,
zda se případná integrace na řešení DMS vyplatí
.
|
|
|
|