|
|
|
Kód skupiny úloh
Standardní kód skupiny úloh v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení skupiny úloh, zejména její cíl, účel a obsahová náplň.
 1. Poznámky:
- Celková, detailnější charakteristika oblasti řízení a všech jejích úloh je
v přiloženém PDF dokumentu
(viz ikonky v záhlaví stránky),
-
Další obrázky
představují vazby hlavních komponent řízení k jednotlivým úlohám. Druhá závorka v přehledu úloh představuje zkratku používanou pro úlohy v záhlaví obrázků.
 2. Účel a zaměření marketingu
- Podporovat obchodní aktivity firmy a přispívat k posilování pozice firmy na trhu,
- Poskytovat analytické a plánovací podklady,
- Realizovat úspěšné marketingové akce a kampaně.
 3. Přehled úloh
- Evidence: Marketingové evidence (UQ351A
) - aktualizace základních údajů marketingu, např. klasifikace obchodních partnerů, konkurence apod. – (
Evid.
),
- Transakce: Řízení marketingu - transakce (UQ352A
) - zpracování jednotlivých marketingových transakcí spojených s přípravou realizací a vyhodnocením marketingových akcí – (
Trans.
),
- Reporting: Reporting marketingu (UQ353A
) – (
Report
),
- Analýzy: Marketingové analýzy (UQ354A
) - tj. analýzy trhu, konkurence, požadavků zákazníků apod. – (
Anal.
),
- Plánování: Marketingový plán (UQ355A
) - plánování marketingových a promo akcí – (
Plány
),
- Řízení marketingových kampaní (UQ356A
) - operativní řízení jednotlivých marketingových kampaní, (
Kamp.
),
- Marketing – pokročilá analytika (UQ359A
) – (
PA
).
 9. Vazby řízení marketingu na ostatní oblasti řízení podniku:
-
Strategické řízení podniku
(TGQ000
):
- marketingové analýzy (UQ354A
) – jeden ze vstupů do analýz strategického řízení (UQ001A
),
- marketingový plán (UQ355A
) a řízení marketingových kampaní (UQ356A
) – navazují na formulaci podnikové strategie (UQ002A
),
-
Finanční řízen
í (TGQ050
):
- marketingové transakce (UQ352A
), dílčí operace nákupů, zajišťování služeb spojených s marketingem apod. – faktury a další dokumenty představují vstupy pro účetní transakce (UQ052A
),
- marketingový plán (UQ355A
) – představuje podklady pro přípravu souhrnných finančních plánů a rozpočtů (UQ055A
),
-
Řízení prodeje
(TGQ100
):
- výsledky marketingových operací a kampaní (UQ352A
) představují základ pro plánování prodejních aktivit podniku (UQ105A
),
- výsledky prodejních analýz (UQ104A
), resp. reporting prodeje (UQ103A
) jsou vstupem pro plánování marketingových aktivit a kampaní (UQ355A
),
-
Řízení nákupu
(TGQ150
):
- výsledky marketingových operací a kampaní (UQ352A
), analýzy dodavatelů, konkurence atd. představují základ pro plánování nákupů (UQ155A
),
-
Řízení lidských zdrojů
- (TGQ250
):
- personální evidence (UQ251A
) a personální analýzy (UQ254A
) a plánování (UQ255A
) – jsou jedním ze vstupů pro plánování marketingových aktivit a kampaní (UQ355A
) vzhledem k personálním zdrojům a jejich strukturám,
-
Řízení IT – zejména řízení IT služeb
(DO100
):
- ve vazbě k IT je řízení marketingu metodicky i obsahově vázáno zejména na úlohu Řízení prodeje IT služeb (U131A
),
- specifickou úlohou ve vztahu marketing – IT je úloha Spolupráce manažerů byznysu a IT - CIO a CMO (U005B
).
 12. Poznámky, reference:
|
Poznámky
Dílčí poznámky ke skupině úloh.
|
|
|