|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Řízení marketingu
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
2. Vstupy a výstupy úlohy:
- Evidence zákazníků (DQ102A),
- Ceníky zboží a služeb (DQ104A),
- Evidence obchodních příležitostí (DQ105A),
- Dokumenty o marketingových akcích (DQ362A
),
- Cestovní zprávy (DQ363A),
- Dokumentace obchodních zástupců (DQ364A).
- Evidence marketingu (DQ351A),
- Evidence marketingových akcí (DQ352A).
3. Funkce, klíčové aktivity:
-
Kontaktování potenciálních zákazníků -
je obvykle součástí systémů CRM, promo akcí zajištění jednotlivých kontaktů prostřednictvím různých komunikačních kanálů (mail, web, osobní kontakty apod.),
-
Zpracování marketingových průzkumů -
tj. vyhodnocení dat z marketingových dotazníků na základě analytických metod marketingu, případně metod data miningu,
-
Základní stanovení cen -
základní strategie stanovení cenové hladiny produktů a služeb. Smyslem je poskytovat komplexní údaje pro kvalitní a efektivní přípravu cenových nabídek pro zákazníky – v potřebném detailu a dostupnosti všem zainteresovaným pracovníkům.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Dosažení:
- z pohledu manažerského zajištění marketingových operací ve vztahu k IT je podstatná
Spolupráce manažerů byznysu a IT - CIO a CMO
(U005B
),
- vysoké
dostupnosti
marketingových operací v místě i čase, tj. v místě marketingových akcí, u zákazníků a dalších obchodních partnerů,
- požadovaného
počtu a objemu
marketingových akcí a s nimi spojených činností,
- vysoké
obsahové, formální, organizační i technologické úrovně marketingových akcí
, což zahrnuje obsahovou a formální úroveň marketingoých materiálů, organizační i technologickou kvalitu zajištění marketingových akcí,
- nízké pracnosti a nákladů a současně
vyšší rychlosti přípravy marketingových akcí
,
-
Z pohledu IT
aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí
uplatnění
zejména těchto
aplikací
:
- celopodnikové aplikace -
ERP
(F300
),
-
specializované marketingové aplikace
,
- řízení vztahů se zákazníky,
CRM
(F371
),
-
mobilní aplikace
(F550), zejména pro realizaci marketingových průzkumů s vysokou dislokací respondentů,
- Competitive Intelligence,
CI
(F481
),
- využití
sociálních sítí
a zpracování získaných dat jejich prostřednictvím (F033
).
|
|
|
|