|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: Social Computing
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení
-
Social Computing je společná oblast pro sociální chování a výpočetní systémy.
Představuje významný koncept pro využití v byznysu. Je založena na vytváření nebo znovuvytváření sociálních konvencí a sociálního kontextu díky využívání softwaru a IT. Takto blogy, email, instant messaging, sociální sítě, wiki, sociální bookmarking apod. představují sociální software pro social computing. Avšak i ostatní typy softwaru usnadňují interakce lidí.
- V širším slova smyslu jde o
aktivity vykonávané skupinami lidí
, jako např. collaborative filtering, online auctions, prediction markets, reputation systems, computational social choice, tagging, and verification games.
- Váže se na
významné vývojové trendy
, zejména Web 2.0, insocial network analysis, open source.
2. Efekty a výhody
- Social Computing
využívá analýzy komunikace zákazníků
ale také vlastních zaměstnanců na sociálních sítích k návrhu a úpravě vlastních produktů a služeb.
- Zákazníci
sdílejí na sítích názory na produkty a služby
organizace a zaměstnanci např. též informace o stavu nebo výsledku aktuálních podnikových procesů.
- Analýza a využití takových informací umožňuje
rychlejší reakce v marketingu, obchodu, ve službách a ve výrobě
a vede k novému byznys modelu.
3. Problémy a omezení
-
Porozumění plánům byznysu
(cíl, strategie, byznys model, operační model) postaveném na využití Social Computingu,
- Posílení role pozice řízení vztahů s byznysem,
-
Vyjasnění byznys modelu
a porozumění skutečnému potenciálu social computingu, aktualizace strategie byznysu,
- Součástí byznys modelu musí být i
motivace účastníků komunikace
na sociálních sítích (zákazníci, byznys partneři, zaměstnanci), která povede ke sdílení jejich názorů na produkty a služby organizace,
-
Nastavení rovnováhy v zájmech a v motivaci
účastníků komunikace na sociálních sítích (příliš regulovaná a omezená pravidla komunikace na sociální síti odradí potenciální zákazníky i zaměstnance, naproti tomu zcela volná pravidla nepřinesou organizaci efekt, tj. nedozví se, co ji zejména, zajímá, tj. reakce na produkty a služby.)
|
|
|
|