|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Marketingové evidence
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
2. Vstupy a výstupy úlohy:
- Evidence zákazníků (DQ102A),
- Ceníky zboží a služeb (DQ104A),
- Evidence obchodních příležitostí (DQ105A),
- Dokumenty - informace o zákaznících, konkurenci, trhu (DQ361A),
- Dokumenty o marketingových akcích (DQ362A
),
- Cestovní zprávy (DQ363A),
- Dokumentace obchodních zástupců (DQ364A).
- Evidence marketingu (DQ351A).
3. Funkce, aktivity:
-
Zpracování profilu zákazníků -
zpracování profilu zákazníků s cílem vytvořit centrální databáze zákazníků se všemi důležitými atributy pro jejich analýzy a poskytovat funkce pro třídění požadavků zákazníků a jejich vyhodnocování.
-
Evidence potenciálních zákazníků -
tj. tvorba, aktualizace a správa profilů potenciálních zákazníků, příprava marketingových plánů ve vztahu k potenciálním zákazníkům.
-
Evidence obchodních zástupců -
tj. jejich hlavní charakteristiky, vytváření a sledování provizních smluv, poukazování provizí.
-
Evidence konkurence -
s cílem vytvořit centrální databáze konkurentů se všemi důležitými atributy pro jejich analýzy.
-
Evidence informačních zdrojů -
podstatné atributy informačních zdrojů o trhu, tj. o marketingových databázích, vývojových trendech na trhu apod. Obvykle je i součástí aplikací competitive intelligence,
-
Evidence a rešerše cestovních zpráv
- hlavní závěry z cestovních zpráv obchodníků a marketingových specialistů - z veletrhů, konferencí, výstav a jejich dopady na obchodní politiku podniku.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Úloha Marketingové evidence představuje vytváření a aktualizace databází marketingu.
Kvalitní marketingové evidence
jsou obvykle založeny
na těchto faktorech
:
- Stále větší množství zákazníků je ochotno
vyměnit svá osobní data, za reklamu
, která je na ně lépe cílená a má pro ně přínos v každodenním životě,
- Zákazník
sděluje své názory
na různých diskuzních fórech, s organizací komunikuje převážně elektronicky pomocí e-mailů nebo SMS zpráv, či přímo volá na zákaznickou linku,
- Zákazník často presentuje
názory
nejen na produkt dané organizace, ale
také na výrobky konkurence
či obecná přání v daném sektoru, popis produktu, který zatím neexistuje apod.
-
Z pohledu IT
aplikací je předpokladem efektivní přípravy databází nákupu
uplatnění
zejména těchto
aplikací
:
- aplikace pro analýzy trhu a konkurence - Competitive Intelligence
, CI
(F481
),
-
specializované
marketingové aplikace,
- řízení vztahů k zákazníků -
CRM
(F371
), zejména pro získávání dat o zákaznících a obchodních příležitostech,
- systém pro správu dokumentů –
DMS
(F504
), v tomto případě dokumentů nákupu v rámci aplikací řízení podnikového obsahu
ECM
(FSG500
),
- využití zdrojů dat ze
sociálních sítí
(F033
|
|
|
|