Skupina úloh
: Řízení nákupu zboží, materiálu služeb pro OVM
|
|
|
|
Kód skupiny úloh
Standardní kód skupiny úloh v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení skupiny úloh, zejména její cíl, účel a obsahová náplň.
1. Poznámky:
- Celková, detailnější charakteristika oblasti řízení a všech jejích úloh je
v přiloženém PDF dokumentu
(viz ikonky v záhlaví stránky),
-
Další obrázky
představují vazby hlavních komponent řízení k jednotlivým úlohám. Druhá závorka v přehledu úloh představuje zkratku používanou pro úlohy v záhlaví obrázků.
2. Účel a zaměření úloh řízení nákupu
- Dosahovat ekonomické výhodnosti realizovaných nákupů, při požadované kvalitě, objemu a sortimentu nakupovaných zboží, materiálů a služeb,
- Zajistit efektivní, rychlé provádění nákupních operací s vysokou flexibilitou vzhledem k požadavkům OVM.
7. Metriky úloh řízení nákupu
-
Vybrané metriky pro
řízení nákupu OVM:
- Počet objednávek (IQ7351XGO), Objem nákupů za stanovený čas (IQ7352XGO),
- Počet reklamací a objem reklamovaného zboží a materiálů (IQ7353XGO), Náklady na zajištění nákupu materiálů, zboží a služeb (IQ7354XGO).
8. Faktory řízení nákupu
- Podstatné faktory pro řízení OVM jsou na stránkách „Úroveň managementu“ (FSG050
), „Poskytování IT služeb, provozní a rozvojové modely“ (FG100
) a „Podniková analytika, Business Analytics, BA“ (FG400
),
-
Vybrané faktory
řízení nákupu OVM:
- Stav hospodářského prostředí (F030
), Stav legislativy (F034),
- Struktura uživatelů IS, informatiků a úroveň jejich znalostí (F080
),
- ERP (F300
), ECM: Správa podnikového obsahu, Enterprise Content Management (F500
),
- Business intelligence, BI (F400
), Reporting (F410
),
- Plánovací aplikace a nástroje (F453
), Řízení výkonnosti eGovernmentu (F433
),
|
Poznámky
Dílčí poznámky ke skupině úloh.
|
|
|