|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: ECM: Správa podnikového obsahu (Enterprise Content Management)
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Herold, R., Malý, J. (KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Přehled komponent Správy podnikového obsahu
- Mezi nejběžnější komponenty patří:
- ECM: Digitalizace dokumentů, Imaging (F502
),
- ECM: Vytěžování dat, Data Capture (F503
),
- ECM: Systém pro správu dokumentů, Document Management Systém (F504
),
- ECM: Správa záznamů, Records Management (F505
),
- ECM: Správa elektronické pošty, E-mail Management (F506
),
- ECM: Archivace, Archiving (F507
),
- ECM: Automatizace procesů, Workflow (F508
),
- ECM: Týmová spolupráce, Groupware (F509
),
- ECM: Správa webového obsahu, Web Content Management (F510
),
- ECM: Správa znalostí, Knowledge Management (F511
),
- ECM: Správa multimediálního obsahu, Digital Asset Management (F512
).
2. Obsahové vymezení ECM: Správy podnikového obsahu
- Správa podnikového obsahu je
soubor strategií, metod a nástrojů
určených pro záznam, správu, skladování, udržování a distribuci obsahu a dokumentů souvisejících s podnikovými procesy. ECM nástroje a strategie
umožňují správu
podnikových
nestrukturovaných informací
bez ohledu na to, kde jsou uloženy.
- Pro ECM je typická
komponentová architektura
, kde každá komponenta představuje aplikaci s určitou funkcionalitou, z níž se moderní ECM řešení vyvinula. Tyto komponenty jsou v rámci ECM řešení
integrovány pomocí procesu životního cyklu
podnikového obsahu. Řešení nabízená na trhu obsahují libovolnou kombinaci komponent.
3. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
-
Snížení nákladů
na skladování dokumentů,
-
Automatizace procesů
souvisejících s podnikovým obsahem může přinést kratší dobu a nižší chybovost,
-
Zvýšení produktivity práce
díky okamžité dostupnosti potřebných informací,
-
Lepší rozhodování
vlivem monitorování klíčových procesů a okamžité dostupnosti informací,
- Vyšší
spokojenost zákazníků
vlivem kratší reakční doby.
4. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
-
Listinné a elektronické dokumenty
stále nejsou legislativně zrovnoprávněny,
-
Práce s elektronickými dokumenty
se poměrně zásadně liší od práce s listinnými dokumenty, což vytváří tlak na zaměstnance a jejich pracovní návyky,
- Bez řádného školení a jasně definovaných podnikových procesů hrozí
nerovnoměrné užívání systému
v rámci organizace.
|
|
|
|