|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: ECM: Správa elektronické pošty (E-mail Management)
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Herold, R., Malý, J. (KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení správy elektronické pošty (E-mail Management)
- Správa elektronické pošty je aplikace, jejímž prostřednictvím je realizován
přesun a zatřídění elektronické pošty
a přiložených souborů z individuálních schránek do centralizovaného úložiště.
- Vhodným
nastavením přístupových práv
je tak možné přistupovat i k poště, která je původně určena jinému uživateli, ale má hodnotu pro organizaci jako celek. Zamezí se tak
přehlédnutí nebo dokonce smazání
důležitých zpráv.
-
Standardní funkcionalita
zahrnuje:
- archivace e-mailů,
- nastavení přístupových práv,
- fulltextové vyhledávání,
- přístup přes různá uživatelská rozhraní včetně webového a mobilního,
- prohlížení a mazání zpráv,
- sledování manipulace se zprávami.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
- Pravidelnou archivací se zvýší
výkonnost poštovního serveru
,
- Implementací této aplikace je
možné vyhledávat elektronickou poštu
a přiložené soubory v rámci jednoho centrálního úložiště,
- K e-mailům určeným konkrétnímu uživateli
může přistupovat širší audience
,
- E-maily je možné
pomocí metadat kategorizovat
a dle nastavených pravidel s nimi dále pracovat.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
- Je třeba dávat
pozor na nastavení přístupových práv
, protože celá řada zpráv je určena pouze omezenému okruhu lidí. Publikace takových informací by mohlo vést i ke konfliktům,
-
Archivace některých zpráv není zcela vhodná
, zvláště pokud se jedná o osobní korespondenci. Takové zprávy se však identifikují velmi těžko,
- Kritickým faktorem úspěchu je
nastavení procesů kategorizace
, které ovlivňují nejen efektivitu celého systému, ale i jeho bezpečnost.
|
|
|
|