|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: ECM: Digitalizace dokumentů (Imaging)
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Herold, R., Malý, J. (KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení digitalizace dokumentů
- Digitalizace dokumentů označuje programem
automatizovaný proces převodu listinných dokumentů do digitální formy
. Jedná se tak vedle přímé tvorby elektronického dokumentu o druhou alternativu vstupu dokumentu do informačního systému.
-
Proces digitalizace dokumentů
má běžně tři fáze: přípravnou, zpracování a výstupní. Komponenty digitalizace dokumentů
se však týká pouze fáze zpracování
.
-
Obsah
jednotlivých činností v rámci zpracování
se liší dle požadavků na výstupní datový formát
. Digitalizace dokumentů probíhá na začátku životního cyklu elektronického dokumentu a je prováděna za pomocí skenovacího zařízení.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
- K digitalizovaným dokumentům mají
okamžitý přístup všichni uživatelé
s danou úrovní oprávnění bez ohledu na jejich geografickou lokaci,
-
Lepší ochrana dokumentů
před neoprávněným přístupem, úmyslným poškozením, příp. smazáním (pravidelné zálohy),
- Digitalizované dokumenty
lze poměrně snadno vyhledat
i ve velmi rozsáhlých archivech,
- K digitalizovanému dokumentu může
přistupovat více uživatelů
najednou,
- Nižší
nároky na prostor
,
- Nižší n
áklady na distribuci
.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
- Elektronické dokumenty stále
nejsou legislativně kladeny
na úroveň listinných dokumentů. Problém se týká zejména podpisů,
-
Nízké náklady
a jednoduchost distribuce mohou být
i problémem
, pokud si uživatelé neuvědomí rizika nadměrného sdílení a zahlcení informacemi,
-
Práce s elektronickými dokumenty
se poměrně zásadně liší od práce s listinnými dokumenty, což vytváří tlak na zaměstnance a jejich pracovní návyky,
-
Přiřazování metadat
dokumentům je poměrně časově náročná činnost. Při její ignoraci se však výrazně snižuje využitelnost výstupů a dokumenty pak lze vyhledat jen s velkými obtížemi.
|
|
|
|