|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Plánování nákupních operací vzhledem k potřebám OVM
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Plánování nákupních operací vzhledem k potřebám OVM
- Účelem plánovací úlohy je efektivní a co nejpřesnější zpracování plánů nákupů realizované podle různých hledisek (dimenzí) pro různé časové horizonty,
- Úloha má současně řešit otázky a problémy spojené s řešením plánovacích úloh ve scénáři (SQ005
).
2. Plánování ekonomických ukazatelů nákupu
-
Ukazatelé pro plánování nákupů:
- Objem nákupů za stanovený čas (IQ7352XGO),
- Náklady na zajištění nákupu materiálů, zboží a služeb (IQ7354XGO),
-
Dimenze pro plánování nákupů:
3. Zdroje dat
- Evidence nákupu (DQ152A),
- Evidence dodavatelů (DQ154A),
- Evidence dodavatelských cen (DQ155A).
4. Klíčové aktivity
- Sestavení výhledu a plánu nákupu,
- Propočet spotřeby materiálu, resp. zboží na dané období,
- Bilancování potřeby dodávek materiálu s následnými úpravami podle možností dodavatele, představuje pak vstup do poptávek nebo objednávek,
- Sestavení nákupního rozpočtu,
- Operativní plánování nákupu.
5. Podmínky úspěšnosti plánování nákupů:
- Dosažení:
- výběru kvalitních dodavatelů, kteří jsou schopni poskytnout materiál, zboží a služby dle spotřeby OVM, je stěžejní činností nákupního oddělení, kde spolehlivost a dobré vztahy mohou být v rozhodovacím procesu významnější než lepší cenová nabídka,
- potřebné dostupnosti kvalitních plánovacích operací nákupu v místě a čase,
- vysoké komplexnosti a kvality plánování nákupů s provázaností na finanční plány,
- dostupnosti adekvátních a kvalitních datových zdrojů pro přípravu plánů nákupů, např. výsledků z podnikových analýz podle časové dimenze apod.,
- kvalitních plánovacích operací, především přípravy nákupů podle požadavků na nákup,
- zajištění provázanosti plánů mezi různými časovými horizonty, s možností upřesňování plánů v čase,
- přípravy plánů nákupů ve variantách s jejich adekvátním vyhodnocením a následným stanovením jejich priorit z hlediska cílů, potřeb a možností OVM,
- adekvátní granularity dat v plánování nákupů.
|
|
|
|