|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Evidence nákupů v rámci OVM
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Evidence nákupů v rámci OVM“ – cíl, účel
- Vytvořit a průběžně aktualizovat databáze nákupu (dodavatelů, materiálů, zboží, služeb atd.).
- Zajistit kvalitní podklady pro realizaci nákupních operací.
2. Klíčové aktivity
- Evidence, profily a výběr dodavatelů – jejich platební podmínky, dodací podmínky, komoditní skladba, komunikace s dodavatelem (zkušenosti), nástroje pro efektivní výběr dodavatelů,
- Evidence požadavků na nákup - kumulace požadavků, storna - podle požadavků.
- Evidence údajů z obchodních dokumentů nákupu - poptávek, nabídek, objednávek, smluv, dodacích listů, reklamací, upomínek.
- Evidence dodavatelských cen - ceníkové i skutečné ceny.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Dosažení:
- vysoké dostupnosti a kvality dat pro potřeby realizace nákupních transakcí v čase a místě a snižování ztrát z nekvalitních dat ukládaných do databází,
- vysoké úrovně validity dat a minimalizace časových zpoždění při aktualizacích dat (zejména nabídky trhu, potenciálních dodavatelů, nových materiálů, zboží a služeb atd.),
- vysoké úrovně konsistence dat a jejich konsolidace, především o dodavatelích, materiálech, zboží, službách,
- zpřístupnění a využití dat z heterogenních zdrojů a v různých formátech dat (strukturovaná data, textová, grafická atd.) pro analýzy trhu.
|
|
|
|