|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
Berntová, Z., Lučan, M., Šindelář, R. (KIT, VŠE)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení reportingu
- Reporting představuje
komplexní systém informací
charakterizujících činnosti společnosti, poskytuje
ve vhodné formě a včas podklady
pro podporu rozhodování na všech stupních organizační struktury,
- S reportingem úzece souvisí i možnosti vizualizace a zejména interaktivní vyizualizace umožňující dynamicky měnit zobrazení výstupních informací podle okamžitých požadavků uživatele, včetně využití strategických map, klikovacích map regionů atd. Příkladem může být mapa letišť s vyznačenými trasami a podle volby (kliknutí) i s informacemi o aktuálních spojích, časech, zpožděních.
2. Efekty a přínosy faktoru pro kvalitu řízení podniku a IT
-
Monitoring
kritických procesů podniku,
-
Odhalení příčin problémů
pomocí včasných a správných informací s možností pohlížení z různých perspektiv a úrovně detailu,
- Řízení zaměstnanců a procesů ke
zlepšení rozhodování,
optimalizace výkonnosti a určení správného budoucího směru fungování společnosti,
- Zvýšení
transparentnosti
v podniku,
-
Snížení nákladů
na zaměstnance,
-
Jednotný pohled
na podnikovou realitu, jelikož existuje pouze jediná verze pravdy,
- Možnost běžným zaměstnancům vytvářet
vlastní reporty bez podpory IT
, tudíž se radikálně snižuje doba dodání informací k příjemci,
-
Zvýšení produktivity
pomocí správně delfínových a provázaných KPI,
-
Zlepšení komunikace
mezi zaměstnanci a manažery, odstranění informačního šumu,
-
Podpora efektivity
– zaměstnanci mají více času na hlubší analýzy a akce, nemusí ručně konsolidovat informace do pravidelných reportů,
-
Zlepšení jména
organizace,
- Podpora r
ůstu efektivity práce
(zaměstnanci neřeší tvorbu reportů, ale jejich obsah),
- Možnost p
ředdefinované logiky
, díky které nedochází k situacím, kdy výstup dvou reportů tvoří odlišná čísla na základě stejné vypočítávané veličiny,
-
Historický náhled
na informace, kdy lze provádět jejich vzájemné srovnání,
-
Datový model je přehledný
z pohledu pochopení business uživatelů, kdy jsou tito uživatelé schopni generovat reporty i bez předešlé znalosti,
- Funkce
dril down a dril up,
-
Navázání dalších aplikací
na report (např. kliknutím na jméno dodavatele se otevře mapa s jeho sídlem, atd.),
-
Integrace
s kancelářskými aplikacemi,
- Možnost aktivního využití
webového prostředí
,
-
Export reportů
do standardních aplikací pro další zpracování a sdílení.
3. Otázky, roblémy a omezení spojené s faktorem
- Výstup je
závislý na kvalitě
zdrojových dat,
- Při práci s konsolidovanými daty je třeba zohlednit
sofistikovanost
využívané
technologie
,
-
Finanční náročnost
sofistikovanějších reportingových nástrojů.
|
|
|
|