Úloha
: Realizace nákupních operací v OVM
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Realizace nákupních operací v OVM“ – cíl, účel
- Zajistit zboží, materiál, služby včas, v požadovaném množství a kvalitě podle aktuálních, případně očekávaných požadavků pracovníků OVM.
2. Klíčové aktivity
- Vyhodnocení požadavků na materiál, zboží, služby ,
- Kumulace požadavků na nákup - sdružování požadavků na nákup podle druhů materiálů, event. dodavatelů,
- Zpracování poptávky na nové dodavatele - na materiál, zboží a služby,
- Zpracování objednávky - ve vazbě na analýzu kumulovaných požadavků na materiál, potvrzování požadavků,
- Příjem a porovnání nabídek – na základě následujících kritérií:
- reference na dodavatele,
- zaručená cena na příjmu zboží,
- spolehlivost dodávek zboží,
- flexibilita dodávek, možnosti úprav a změn,
- kvalita dodávaného zboží, kontinuita v zajištění kvality,
- zajištění záručního a pozáručního servisu,
- dodací (DIQ311
) a platební podmínky (DIQ312
),
- Zpracování smlouvy,
- Přejímka a kontrola dodávky:
- evidence dodacího listu a přiřazení čísla objednávky, kterou dodávka plní, párování příjemek s fakturou,
- vyhodnocení objednávky a jejích položek, číslo DL, termín dodání, velikost dodávky, cena,
- Zpracování platebního kalendáře - pokud je to v daných podmínkách účelné,
- Pořízení protokolu o vadě,
- Zpracování reklamací a upomínek,
- Příjem a likvidace faktur - včetně porovnání splatností faktur.
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Dosažení:
- vysoké dostupnosti nákupních transakcí v místě i čase, tj. v místě dodavatelů atd.,
- požadovaného počtu a objemu nákupních transakcí podle potřeb OVM,
- vysoké obsahové, formální, organizační i technologické úrovně nákupních operací,
- nízké pracnosti a nákladů a současně vyšší rychlosti nákupních operací optimalizací zpracování dokumentů nákupu,
- potřebné průkaznosti, úrovně kontroly a bezpečnosti nákupních operací, tj. jejich protokolování a dokumentace.
|
|
|
|