|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
2. Funkcionalita dopravních analýz, analytický prostor
-
Analytický dokument:
Dopravní analýzy (DQ441A),
- Celkový přehled metrik k úloze je k dispozici na adresách:
- Metriky řízení dopravy a vnitropodnikové logistiky (ISGQ45
),
- Metriky finančního řízení podniku (ISGQ00
).
2.1. Analýzy ukazatelů dopravy dle vybraných dimenzí:
-
Ukazatelé pro analýzy dopravy:
- Náklady na logistiku (IQ4051
), Náklady na přepravu a dopravu (IQ4052
), Dopravní náklady zásob (IQ4012
),
- Výkon přepravy (IQ4057
), Spolehlivost dopravce (IQ4053
),
- Včasné naskladnění (IQ4055
), Podíl využití nákladního auta (IQ4056
).
-
Dimenze pro analýzy dopravy:
2.2. Časové analýzy dopravy („Time Intelligence“):
-
Vývoj ukazatelů dopravy v čase
– platí pro všechny uvedené ukazatele, včetně jejich dimenzí a navíc s dimenzí Časová dimenze (DI001
), tj. obvykle počínaje rokem a konče na úrovni dne a případně, pokud je nutné i s dimenzí Hodiny (DI002
),
-
Využití indexů dopravních aktivit,
zejména bazických, řetězových, sezónních,
-
Postupný nárůst hodnot ukazatelů dopravy od aktuálního data
- k začátku roku (YTD (year-to-date), resp. k začátku kvartálu (QTD, quarter-to-date), resp. k začátku měsíce (MTD, month-to-date).
-
Meziroční porovnání ukazatelů dopravy, vývojové trendy
– tj. hodnoty ukazatelů jak za aktuální období, resp. rok, tak za odpovídající období v minulých létech.
-
Analýzy klouzavých ukazatelů dopravy
– např. klouzavý roční souhrn (moving annual total, MAT) - sleduje souhrnné hodnoty za posledních 12 měsíců.
2.3. Srovnávací analýzy dopravních aktivit:
-
Porovnání plánovaného objemu dopravy se skutečností
, případně porovnání jednotlivých variant plánů – dimenze Plán, skutečnost (DI003
),
-
Srovnávací analýzy hodnot ukazatelů podle dimenzí
, např. porovnání jednotlivých poskytovatelů dopravních služeb podle objemů služeb, objemu tunokilometrů apod.,
-
Určení pořadí dimenzí (ranking) –
např. stanovení pořadí poskytovatelů dopravních služeb podle objemů služeb apod.
-
Určení vybraného počtu nejlepších / nejhorších prvků
- např. TOP 10 poskytovatelů dopravních služeb.
3. Zdroje dat:
- Evidence dopravců (DQ401A),
- Evidence vlastních dopravních prostředků (DQ402A),
- Evidence CCS a zahraničních kreditních karet (DQ403A),
- Evidence požadavků na dopravu (DQ404A),
- Kalkulace nákladů a specifikace dopravní cesty (DQ405A),
- Přehledy a výkazy o dopravě (DQ431A).
5. Podmínky úspěšnosti dopravních analýz:
- Dosažení potřebné
dostupnosti a kvality
dopravních analýz v místě a čase, tj. např. v dislokovaných jednotkách apod.,
- Možnosti automatického zasílání
varovných nebo jen informativních zpráv
manažerům dopravy, případně skladů na základě výsledků uskutečněných nákupních, materiálových a dalších analýz a jejich vyhodnocení oproti definovaným pravidlům, limitům apod.,
- Uplatnění vysoké
komplexnosti a kvality
analýz dopravy s vazbou na celopodnikové analýzy, řešení analýz s využitím potřebného množství analytických dimenzí,
- Dosažení požadované
flexibility analýz
vzhledem k aktuálním potřebám a podmínkám manažerů dopravy a současně potřebné
granularity dat
pro realizaci analytických operací, zajištění takové úrovně detailních dat pro analýzy, která je dosažitelná a ekonomicky přiměřená, např. data o jednotlivých dopravních akcích apod.
6. Poznámky, reference:
|
|
|
|