Úloha
: Strategické analýzy OVM
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Strategické analýzy“ – cíl, účel
-
Účelem
analytické úlohy je vyhodnotit klíčové vlivy ovlivňující OVM a jím poskytované služby, tj. ekonomické prostředí, politické vlivy, rozvoj regionu atd.,
- Úloha má současně
řešit
otázky a problémy spojené s řešením analytických úloh (SQ004
).
2. Funkcionalita analýz výnosů, analytický prostor
- Zpracování SWOT analýzy OVM a SWOT analýzy IT a jeho řízení.
2.1. Analýzy hlavních finančních ukazatelů - dle vybraných dimenzí:
-
Ukazatelé pro finanční část strategických analýz:
- Příjmy daňové (IQ7201XGO), Příjmy nedaňové (IQ7202XGO), Příjmy kapitálové (IQ7203XGO),
- Přijaté dotace (IQ7204XGO),
- Úvěry (IQ7205XGO),
- Výdaje běžné – neinvestiční (IQ7206XGO), Výdaje kapitálové – investiční (IQ7207XGO),
- Úvěry - splátky, půjčky (IQ7208XGO),
- Hospodářský výsledek OVM (IQ7209XGO),
- Objem nákladů OVM (IQ7210XGO),
- Finanční objem poskytovaných grantů (IQ7213XGO),
-
Dimenze pro finanční část strategických analýz:
- Finanční ústavy (DIQ104
), Dotace, Granty.
2.2. Analýzy personálních ukazatelů dle vybraných dimenzí:
-
Ukazatelé pro personální část strategických analýz:
-
Dimenze pro personální část strategických analýz:
2.3. Analýzy majetkových a investičních ukazatelů dle vybraných dimenzí:
-
Ukazatelé pro majetkovou a investiční část strategických analýz:
-
Dimenze pro majetkovou a investiční část strategických analýz:
2.4. Časové analýzy výnosů podniku („Time Intelligence“)
- Vývoj ukazatelů strategického charakteru v čase – platí pro všechny uvedené ukazatele,
- Meziroční porovnání ukazatelů strategického charakteru, vývojové trendy .
- Analýzy klouzavých ukazatelů strategického charakteru – např. klouzavý roční souhrn (moving annual total, MAT) - sleduje souhrnné hodnoty za posledních 12 měsíců.
3. Zdroje dat:
4. Podmínky úspěšnosti strategických analýz:
- Existence reálné potřeby strategických analýz na úrovni vedení OVM,
- Uplatnění vysoké komplexnosti a kvality strategických analýz, řešení analýz s využitím potřebného množství analytických dimenzí,
- Dosažení požadované flexibility analýz vzhledem k aktuálním potřebám strategického řízení OVM,
- Realizace strategických analýz na základě heterogenních a externích datových zdrojů, např. informací z databází internetu, sociálních sítí apod. a využití strukturovaných i nestrukturovaných dat.
|
|
|
|