Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb
Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
U134A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.6
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je připravit podklady, pravidla a organizaci výběrového řízení na dodavatele. Realizovat jednotlivá výběrová řízení. Minimalizovat rizika špatného výběru .
2. Obsah úlohy

* /Úloha zahrnuje :**/zpracování poptávkového dokumentu a jeho poskytnutí uchazečům, **/vyhodnocení nabídek,**/ověření referenčních instalací, **/presentaci nabídek jednotlivými uchazeči, včetně diskuse k otevřeným otázkám nabízených řešení,**/komplexní vyhodnocení nabídek a určení vybraného dodavatele.

3. Vstupy úlohy:
  • Informační strategie (D001A ),
  • Katalog požadavků na IT (D042A ),
  • Katalog IT služeb (D111A ),
  • Plán projektů (D123A ),
  • Projektový záměr (D124A ),
  • Architektura IT služeb (D052A ),
  • Aplikační architektura (D053A ),
  • Technologická architektura (D054A ),
  • Datová architektura (D055A ),
  • Analýza IT dodavatelů (D121A ),
  • Nabídka na dodávku IT služeb a produktů (D132A ),
  • Rozpočet IT (D325A ).
4. Výstupy úlohy:
  • Poptávkový dokument (D131A ),
  • Výběrová kritéria na dodávky IT služeb a produktů (D133A ),
  • Protokol o hodnocení nabídek (D134A ),
  • Závěrečný protokol z výběrového řízení (D135A ).
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Jasné dostatečně podrobné podkladové dokumenty (informační strategie a projektový záměr),
  • Podrobně specifikovaná a komunikovaná hodnotící kritéria a vzorce pro výpočet výsledného hodnocení,
  • Soulad provedení výběrového řízení s aktuálně platnou legislativou .
6. Doporučené praktiky
  • Je dobré věnovat velkou pozornost přípravě poptávkového dokumentu , obvykle platí, že čím je vyšší jeho kvalita, tím je vyšší úroveň výběrového řízení a kvalita vybraného řešení,
  • Na průběhu výběrového řízení by se měli podílet členové nejvyššího vedení firmy. Předsedou výběrové komise by měl být generální ředitel, nebo některý z odborných ředitelů,
  • Referenční návštěvy a jejich uskutečnění jsou obvykle dobrou cestou, jak minimalizovat rizika špatného výběru. Pozornost na referenčních instalacích by měla být věnována zejména úrovni dodavatele a jeho služeb.
7. “Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb“ - klíčové aktivity
  • Zpracování poptávkového dokumentu - včetně specifikace pravidel výběrového řízení a požadované struktury nabídky.
  • Návrh soustavy výběrových kritérií - určení a jmenování výběrové komise. Stanovení organizačních a procedurálních pravidel výběrového řízení.
  • Uveřejnění výběrového řízení - v médiích, případně přímé oslovení potenciálních dodavatelů řešení.
  • Předání poptávkového dokumentu - případně oproti potvrzení o složené jistině.
  • Poskytování konzultací dodavatelům při zpracování jejich nabídek - buď formou společných setkání, nebo individuálně jednotlivým dodavatelům v dohodnutých termínech.
  • Společné otevírání nabídek - kontrola především formálních náležitostí nabídek.
  • Hodnocení nabídek podle definované soustavy kritérií - zpracování dokumentace hodnocení nabídek.
  • Výběr uchazečů do druhého kola - na základě kvality nabídek výběr obvykle 3 - 5 uchazečů do druhého kola výběrového řízení. Oznámení výsledků výběru všem uchazečům.
  • Návštěva referenčních instalací - návštěva referenčních instalací týmem zákazníka podle určení dodavatele. Zpracování dokumentace z referenční instalace.
  • Osobní presentace řešení - osobní presentace navrhovaného řešení dodavatele, případně i s jeho subdodavateli.
  • Vyhodnocení - vyhodnocení všech součástí (nabídka, referenční instalace, presentace) u všech vybraných dodavatelů a výběr vítěze výběrového řízení.
  • Oznámení výsledků výběrového řízení - všem uchazečům druhého kola výběrového řízení.
  • Zahájení smluvního jednání - obvykle nejprve o zpracování Úvodní studie řešení.