|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je připravit
podklady, pravidla a organizaci výběrového řízení
na dodavatele. Realizovat jednotlivá výběrová řízení.
Minimalizovat rizika špatného výběru
.
2. Obsah úlohy
-
Úloha zahrnuje
:
- zpracování poptávkového dokumentu a jeho poskytnutí uchazečům,
- vyhodnocení nabídek,
- ověření referenčních instalací,
- presentaci nabídek jednotlivými uchazeči, včetně diskuse k otevřeným otázkám nabízených řešení,
- komplexní vyhodnocení nabídek a určení vybraného dodavatele.
3. Vstupy úlohy:
- Informační strategie (D001A
),
- Katalog požadavků na IT (D042A
),
- Katalog IT služeb (D111A
),
- Plán projektů (D123A
),
- Projektový záměr (D124A
),
- Architektura IT služeb (D052A
),
- Aplikační architektura (D053A
),
- Technologická architektura (D054A
),
- Datová architektura (D055A
),
- Analýza IT dodavatelů (D121A
),
- Nabídka na dodávku IT služeb a produktů (D132A
),
- Rozpočet IT (D325A
).
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Jasné dostatečně
podrobné podkladové dokumenty
(informační strategie a projektový záměr),
- Podrobně specifikovaná a komunikovaná
hodnotící kritéria a vzorce
pro výpočet výsledného hodnocení,
-
Soulad
provedení výběrového řízení
s aktuálně platnou legislativou
.
6. Doporučené praktiky
- Je dobré věnovat velkou pozornost
přípravě poptávkového dokumentu
, obvykle platí, že čím je vyšší jeho kvalita, tím je vyšší úroveň výběrového řízení a kvalita vybraného řešení,
- Na průběhu výběrového řízení
by se měli podílet členové nejvyššího vedení
firmy. Předsedou výběrové komise by měl být generální ředitel, nebo některý z odborných ředitelů,
-
Referenční návštěvy
a jejich uskutečnění jsou obvykle dobrou cestou, jak minimalizovat rizika špatného výběru. Pozornost na referenčních instalacích by měla být věnována zejména úrovni dodavatele a jeho služeb.
7. “Výběrové řízení na dodavatele IT produktů a služeb“ - klíčové aktivity
- Zpracování poptávkového dokumentu - včetně specifikace pravidel výběrového řízení a požadované struktury nabídky.
- Návrh soustavy výběrových kritérií - určení a jmenování výběrové komise. Stanovení organizačních a procedurálních pravidel výběrového řízení.
- Uveřejnění výběrového řízení - v médiích, případně přímé oslovení potenciálních dodavatelů řešení.
- Předání poptávkového dokumentu - případně oproti potvrzení o složené jistině.
- Poskytování konzultací dodavatelům při zpracování jejich nabídek - buď formou společných setkání, nebo individuálně jednotlivým dodavatelům v dohodnutých termínech.
- Společné otevírání nabídek - kontrola především formálních náležitostí nabídek.
- Hodnocení nabídek podle definované soustavy kritérií - zpracování dokumentace hodnocení nabídek.
- Výběr uchazečů do druhého kola - na základě kvality nabídek výběr obvykle 3 - 5 uchazečů do druhého kola výběrového řízení. Oznámení výsledků výběru všem uchazečům.
- Návštěva referenčních instalací - návštěva referenčních instalací týmem zákazníka podle určení dodavatele. Zpracování dokumentace z referenční instalace.
- Osobní presentace řešení - osobní presentace navrhovaného řešení dodavatele, případně i s jeho subdodavateli.
- Vyhodnocení - vyhodnocení všech součástí (nabídka, referenční instalace, presentace) u všech vybraných dodavatelů a výběr vítěze výběrového řízení.
- Oznámení výsledků výběrového řízení - všem uchazečům druhého kola výběrového řízení.
- Zahájení smluvního jednání - obvykle nejprve o zpracování Úvodní studie řešení.
|
|
|
|