Dokument
: Analýza IT dodavatelů
|
|
|
|
Kód dokumentu
Standardní kód dokumentu v MBI
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahová struktura, resp. náplň dokumentu.
1. Analýza IT dodavatelů - účel dokumentu
-
Účelem
je hodnotit objem a
kvalitu jednotlivých dodavatelů IT
a jimi poskytovaných služeb a produktů.
2. Obsah dokumentu
- Analýza dodavatelů informatiky je
založena na základních informacích o dodavatelích
IT, na resp. jejich profilech.
- Zahrnuje např.
hodnocení poskytovaných služeb, dodávaných produktů, kvality kooperace,
tj. dodržování termínů, úroveň dokumentace atd. Specifickou částí hodnocení je i cenová úroveň dodávaných služeb a produktů.
3. Struktura dokumentu:
- Úvodní vymezení dokumentu:
- účel a cíl dokumentu Analýza dodavatelů podnikové informatiky,
- komu je určen, při jakých řídících aktivitách má být využit,
- Přehled aktuálních externích dodavatelů a poskytovatelů IT služeb:
- název společnosti, adresa, kontaktní údaje, celkové vymezení poskytovaných IT služeb a produktů,
- čas (např. rok) zahájení kooperace s dodavatelem, případně čas ukončení nebo přerušení kooperace,
- Celkové hodnocení dodavatelů a poskytovatelů IT služeb:
- přehled hlavních dosahovaných efektů z kooperace s externími dodavateli,
- přehled hlavních problémů v kooperaci s externími IT dodavateli,
- návrh aktuálních opatření k řešení existujících problémů,
- Návrh koncepce vztahů s dodavateli IT:
- návrh principů a pravidel pro rozvoj externích kooperací s dodavateli a poskytovateli IT produktů a služeb,
- určení další orientace podniku na vybrané externí dodavatele a poskytovatele IT produktů a služeb,
- Kontaktní pracovníci dodavatele (jméno, funkce, kontakty, předmět kooperace),
- Přehled uzavřených případně připravovaných smluv s dodavatelem:
- id. smlouvy, stav smlouvy (v plnění, uzavřená, ukončená apod.),
- předmět smlouvy, období,
- zodpovědný pracovník,
- finanční objem,
- Přehled poskytovaných hlavních IT služeb dodavatelem: ++id. a název služby,
- typ služby (konzultační, analytická, implementační, školicí, apod.),
- rámcové vymezení obsahu,
- období poskytované služby,
- hodnocení služby, hlavní problémy,
- Přehled poskytovaných hlavních IT produktů:
- id. a název produktu, typ produktu (aplikační SW, základní SW atd.),
- funkcionalita,
- doba instalace, resp. nasazení produktu,
- hodnocení produktu, hlavní problémy,
- Souhrnné hodnocení dodavatele:
- kvalita služeb,
- dodržování termínů,
- cenová úroveň,
- úroveň dokumentace (obsahová, formální),
- rozsah a komplexnost služeb,
- úroveň řízení (projektů, úloh),
- úroveň kooperace, komunikace s pracovníky,
- personální stabilita,
- metodiky a jejich využití,
- doporučení pro další kooperaci s dodavatelem,
- Souhrnné závěry z hodnocení jednotlivých dodavatelů IT:
- přehled hlavních efektů a problémů,
- návrh dodavatelů pro prioritní spolupráci,
- návrh dodavatelů pro strategické významné IT služby a produkty,
- návrh dodavatelů, s nimiž nemá být obnovována spolupráce.
4. Vznik dokumentu
- V úloze: Řízení vztahů s dodavateli IT (U132A
).
|
|
|
|