|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Metrika
: Marže, hrubá marže
|
|
|
|
Kód metriky
Standardní kód metriky v MBI
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení metriky
 1. Obsahové vymezení metriky
-
Rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou
za zboží či službu.
 2. Výpočetní předpisy
- Hrubá marže (absolutně) = prodejní - nákupní cena.
 3. Související metriky
- Hrubá marže (v obchodě) = objem tržeb – náklady na prodané zboží,
- Hrubá marže (ve výrobě) = objem tržeb za výkony – výrobní náklady prodaných výkonů,
- Marže, resp. Příspěvek na úhradu fixních nákladů a zisku = Cena – Variabilní náklady na jednotku objemu výroby,
- Marže v % = (prodejná cena – nákupní cena) / prodejní cena.
 5. Adekvátní dimenze
- Časová dimenze (DI001
),
- Plán, skutečnost (DI003
),
- Regiony (DI004
),
- Podnikové útvary (DIQ003
),
- Účetní období (DIQ053
),
- Zákazníci (DIQ101
),
- Veřejná správa (DIQ103
),
- Zboží (DIQ301
),
- Služby (DIQ303
),
- Segmenty trhu (DIQ304
),
- Obchodní zakázky (DIQ305
),
- Obchodní kanály (DIQ314
),
- Hospodářská střediska (DIQ004
),
- Obchodní zástupci (DIQ313
).
|
|
|
|