|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód dimenze
Standardní kód dimenze v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení dimenze, co v podniku nebo informatice pokrývá a k jakému účelu slouží.
1. Segmenty trhu - obsahové vymezení
- Dimenze obsahuje
přehled segmentů trhu, na nichž podnik působí
.
-
Vymezení segmentů trhu
se realizuje na základě segmentačních kritérií, tj.
charakteristik daného trhu,
případně segmentu.
- Mezi
nejvýznamnější kritéria
patří (zdroj Wikipedia):
-
Geografická kritéria
– světová oblast, stát, nižší teritoriální oblast, velikost oblasti, velikost města dle obyvatel, typ osídlení a jeho charakter, podnebí oblasti, ráz krajiny, morfologie a další,
-
Demografická kritéria
– věk, pohlaví, velikost rodiny, rodinný stav a další,
-
Socioekonomická kritéria
– příjem rodiny, povolání, vzdělání a další,
-
Etnografická kritéria
– náboženství, rasa, národnost a další,
-
Fyziografická kritéria
– kvantitativní charakteristiky, kvalitativní charakteristiky a další,
-
Behaviorální kritéria
– postoje k výrobku, věrnost značce, míra užívání, frekvence nákupu, uživatelský status a další,
-
Sociopsychologická kritéria
– sociální třída, životní styl, osobnost a další.
2. Prvky dimenze
- V podnikové praxi je definováno pouze několik nejvýznamnějších segmentů dle kritérií, viz výše, vzhledem k obchodním aktivitám podniku.
3. Datové zdroje dimenze
- Evidence marketingu (DQ351A),
- Marketingové analýzy (DQ381A
).
|
|
|
|