|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód dimenze
Standardní kód dimenze v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení dimenze, co v podniku nebo informatice pokrývá a k jakému účelu slouží.
1. Zákazníci - obsahové vymezení
- Dimenze představuje
strukturu zákazníků podniku
z pohledu jak základních služeb a produktů, tak produktů a služeb informatiky. Patří sem
rovněž zákazníci, kteří přímo využívají nabízené informatické služby a produkty,
i zákazníci využívající tyto služby a produkty jako přidanou hodnotu k základním službám a produktům (např. v automobilovém průmyslu, ve stavebnictví apod.).
- Zdrojem dat pro vytvoření a aktualizaci dimenze jsou
databáze zákazníků (ERP, CRM atd.)
.
- Pokud nelze sdílet již existující a provozované dimenzionální tabulky z jiných datových tržišť, pak je obvykle nutné počítat
s poměrně náročnou konsolidací zákaznických dat a zajištěním jejich kvality
.
2. Prvky dimenze
-
Strukturalizaci
zákaznické dimenze lze realizovat
podle různých hledisek
, např. podle významu zákazníků, jejich velikosti, podle odvětvové orientace, podle lokality apod.
- MBI používá
na nejvyšší úrovni členění zákazníků do skupin podle odvětví
a na druhé úrovni uvádí formou příkladů jednotlivé zákazníky.
3. Datové zdroje dimenze
- Evidence zákazníků (DQ102A),
- Evidence obchodních případů Prodej (DQ103A).
4. Kalkulace v rámci dimenze
- Agregace za vybrané kategorie zákazníků, případně zákazníky.
5. Atributy dimenze
-
Úroveň 1: Kategorie zákazníků
:
- Identifikátor skupiny zákazníků,
- Plný název skupiny zákazníků
-
Úroveň 2: Zákazníci
:
- Identifikátor zákazníka,
- Identifikátor skupiny zákazníků,
- Plný název zákazníka,
- Obchodní identifikace zákazníka,
- Význam zákazníka pro podnik – klíčový zákazník, standardní,
- Kontaktní adresa zákazníka – PSČ, město, ulice,
- Adresa www zákazníka,
- Základní kontaktní mail na zákazníka,
- Základní kontaktní telefon na zákazníka,
- Kontaktní osoba zákazníka.
6. Poznámky, reference
- Z hlediska aplikace MBI je třeba rozhodnout, zda dimenze bude obsahovat všechny zákazníky podniku, nebo jen ty, kteří využívají jeho IT služby. Obvykle je nezbytné zajistit konsolidaci dat o zákaznících pocházejících z různých datových zdrojů.
7. Poznámka
- Struktury a příklady dat dimenze jsou v souboru ke stažení (ikonka v záhlaví stránky).
|
|
|
|