Úloha
: Řízení prodeje IT služeb
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “Řízení prodeje IT služeb“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je
specifikovat nabídku IT služeb a definovat obchodní podmínky
a pravidla pro jejich prodej. Realizovat jednotlivé obchodní aktivity.
2. Obsah úlohy
- Úloha představuje
prodej projektových služeb, konzultačních služeb, software
atd., a to jako samostatných komodit, nebo jako přidané hodnoty k základním produktům a službám, např. při koupi rodinných domů, prodeji aut, nábytku apod.
- Tento proces
zahrnuje všechny běžné obchodní aktivity
:
- vyhodnocení zákazníků,
- přípravu zakázky,
- přípravu smluv, případně SLA,
- realizaci smluv.
3. Vstupy úlohy:
- Podniková strategie a dílčí strategické dokumenty (DQ001A
),
- Katalog podnikových cílů (DQ004A
),
- Byznys model podniku (DQ006A
),
- Evidence zákazníků (DQ102A),
- Evidence obchodních případů Prodej (DQ103A),
- Ceníky zboží a služeb (DQ104A),
- Evidence obchodních příležitostí (DQ105A),
- Evidence marketingu (DQ351A),
- Plán marketingových akcí (DQ371A),
- Katalog IT služeb (D111A
),
- Katalog cílů informatiky (D041A
),
- Rozpočet IT (D325A
).
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Předpokladem je vysoká
kvalita a dostupnost IT služeb
zaměřených na reálné potřeby zákazníků,
- Obdobně jako u jiných produktů a služeb jsou podstatným vstupem pro nabídku
výsledky zákaznických průzkumů a marketingových analýz
v oblasti IT služeb,
-
Segmentace zákazníků
z pohledu nabízených IT služeb bude znamenat jejich přesnější přiblížení jejich potřebám a zkvalitnění řízení v této oblasti.
6. Doporučené praktiky
- Je účelné průběžně mapovat nabídku IT služeb konkurence a její úspěšnost,
- Řízení IT služeb má být součástí funkcionality systému CRM, pokud je v podniku implementován.
7. “Řízení prodeje IT služeb“ - klíčové aktivity
- Kompletace dokumentace o poskytovaných službách externím zákazníkům - přehledy zákazníků, poskytované služby zákazníkům, aktuální obchodní dokumentace, marketingová dokumentace.
- Segmentace aktuálních zákazníků IT služeb - obchodní partneři - komerční sféra, veřejnost, veřejná správa. Specifikace klíčových atributů zákaznických segmentů, stanovení priorit v orientaci služeb na jednotlivé segmenty.
- Analýza současného stavu poskytování a prodeje IT služeb - analýza služeb dle vlastních nebo externích statistik analýza kvality a objemu služeb podle segmentů a typů zákazníků, dle typů poskytovaných IT služeb.
-
Realizace a vyhodnocení průzkumů zákaznické spokojenosti s poskytovanými IT službami.
- Návrh změn v koncepci prodeje IT služeb - Orientace služeb na skupiny zákazníků dle stanovených priorit, změny v ekonomických parametrech služeb, návrh změn v organizačním a technologickém zajištění prodávaných služeb. Stanovení cenové politiky poskytovaných IT služeb.
- Návrh a realizace marketingových akcí - ve vztahu k nově koncipované nabídce IT služeb, presentace nové nabídky služeb různými komunikačními kanály.
- Příprava podkladů pro obchodní dokumentaci k nové nabídce IT služeb - obchodní smlouvy, SLA apod. Ekonomické hodnocení nabídky IT služeb na základě jednotlivých připravovaných dokumentů.
- Obchodní jednání - příprava, projednání, uzavření nových obchodních smluv na prodej IT služeb.
|
|
|
|