|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
2. Obsah úlohy, přehled reportů
- Úloha má reportingový charakter, tj. zpracování dotazů do databází a
vytváření požadovaných typů sestav:
- Zpracování přehledu nákupních objednávek ,
- Přehled zásob vzhledem ke spotřebě - obsahem je aktuální zásoba, zásoba k začátku měsíce, zásoba minimální a optimální a oproti tomu předpokládaná spotřeba: sklad, středisko, datum, potřeba,
- Přehledy nákupu dle zásobovačů, materiálu, komodit, dodavatelů – dle dokumentů obchodního případu Nákup, tj. dokladů typu (objednávky, smlouvy atd.), uzavřené / neuzavřené doklady,
- Přehled nákupních objednávek - dle jednotlivých stavů, dle hodnot,
- Přehledy nákupu dle dodavatelů,
- Analýza největších dodavatelů dle nákupu,
- Přehledy výběrových řízeni,
- Přehled reklamací dodaného zboží,
- Počty předpokládaných dodávek,
- Hodnocení dodavatelů,
- Vývoj cen komodit.
3. Vstupy úlohy:
- Evidence nákupu (DQ152A),
- Evidence dodavatelů (DQ154A),
- Evidence požadavků na nákup (DQ153A),
- Evidence dodavatelských cen (DQ155A),
- Evidence materiálů (DQ156A),
- Evidence zboží a služeb (DQ107A),
- Plány nákupu (DQ161A),
- Evidence reklamací na dodavatele (DQ157A).
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Úspěšnost úlohy závisí na dosažení:
- vysoké kvality, formální úrovně a vypovídací schopnosti nákupních reportů, snížení časových nároků obchodních manažerů na orientaci v reportech zabudováním různých vizualizačních prvků,
- konsolidace různých nákupních reportů v rámci řízení nákupu i ve vazbě na ostatní oblasti řízení, sjednocení obsažených informací v nich a minimalizace případných rozporů,
- zpracování a poskytování reportů pro obchodní manažery ve stanoveném čase, zajištění dynamické tvorby reportů v okamžiku specifikace požadavku uživatele,
- stavu, aby nákupní reporty u poboček nadnárodních firem odpovídaly požadavkům mateřských organizací,
- snižování pracnosti a nákladů přípravy nákupních reportů a časových nároků na získávání potřebných dat z různých zdrojů.
-
Z pohledu IT aplikací se na kvalitním reportingu nákupu podílejí:
- celopodnikové aplikace - ERP (F300
), které připravují všechny základní reporty,
- aplikace business intelligence (F400
) vyhotovující požadované reporty nad datovým skladem, resp. datovými tržišti a speciálně jejich reportingová část (F410
),
- Self Service BI (F455
).
5. Poznámky, reference:
|
|
|
|