|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Scénáře
: Řeší se řízení nákupu
|
|
|
|
Kód scénáře
Standardní kód scénáře v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Popis scénáře, hlavní problémy a otázky
Popis podstaty a obsahu scénáře, specifikace hlavní problémů a otázek k řešení scénáře
1. Obsah scénáře - otázky a problémy řízení nákupu
- Jak co nejpřesněji a
včas zjišťovat budoucí předpokládané potřeby
materiálu?
- Jak systematicky zjišťovat a volit
optimální zdroje
pro uspokojení těchto potřeb potřeb a jak na základě optimalizace nakupovaných zdrojů snižovat objem podnikových nákladů?
- Jak úplně a včas projednávat a
uzavírat smlouvy
o ekonomicky efektivních dodávkách, trvale sledovat jejich realizaci, projednávat vzniklé změny v potřebách a popřípadě odchylky v dodávkách?
- Jak systematicky
sledovat a regulovat stav zásob
a zabezpečit jejich co nejefektivnější využití?
- Jak pružně realizovat
operativní zásahy
v případě ohrožení uspokojování vnitropodnikových potřeb?
- Jak systematicky pečovat o
zajištění odpovídající kvality
nakupovaných materiálů?
- Jak zabezpečit odpovídající
efektivní fungování materiálně technické základny
nákupu, především skladové hospodářství, doprava a ostatní logistické procesy při realizaci materiálových toků?
- Jak efektivním řízením nákupu
podporovat výkonnost podniku
(v obchodě, výrobě apod.), zajištění požadované kvality nakupovaných zdrojů, zajištění
kontinuity výroby
a minimalizaci výpadků v důsledku nedostatku vstupů do výroby?
- Jak nastavit a
racionálně realizovat funkce nákupního marketingu
, tj. průzkumy na nákupním trhu, možnosti dopravy a logistiky?
- Jak vytvářet a zdokonalovat odpovídající
informační systém pro řízení nákupního procesu?
- Jak zajistit
dostupnost informací o stavu a předpokládaném vývoji nákupního trhu
?
- Jak systematicky zabezpečovat
personální, organizační, metodický a technický rozvoj
jak řídících, tak hmotných procesů?
- Jak připravit a rozvíjet
prvky standardizace nákupních prvků
(materiálů, zboží, kooperací) a činností souvisejících s nákupem?
- Jak realizovat nákup
ve vztahu k technickohospodářským normám
?
- Které reporty nákupu a s jakým obsahem budou adekvátní jednotlivým úrovním a pozicím řízení?
- Které
metriky
budou pro nákupní analýzy a plánování významné, které budou mít charakter KPI?
- Které
dimenze
ve vztahu k metrikám budou pronákupní analýzy a plánování relevantní?
- Jak zajistit aktivní
servisní uskutečňování přípravy, výdaje a přísunu
materiálu na místa spotřeby. Jde např. o dělení, prvotní a povrchovou ochranu materiálu, jeho výrobní úpravu, kompletaci, vytváření optimálních manipulačních jednotek, uskutečňování doplňkových dopravních a manipulačních služeb, poskytování materiálového poradenství apod.
3. Poznámky, reference
|
|
|
|