Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Podskupina metrik : Metriky řízení prodeje v podniku
Metriky řízení prodeje v podniku
Kód podskupiny metrik

Standardní kód podskupiny metrik v MBI

:
ISGQ10
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení podskupiny metrik

1. Metriky řízení prodeje zboží a služeb

Základní metriky řízení prodeje se vztahují k obchodním výsledkům podniku v prodeji produktů a služeb a zahrnují:

  1. Počet zákazníků podniku (IQ1001 ),
  2. Tržní podíl (IQ1002 ),
  3. Nový prodej, Intake (IQ1003 ),
  4. Ztráta výnosů (IQ1004 ),
  5. Úroveň zlevňování (IQ1005 ),
  6. Počet externích zákazníků IT služeb (IQ1006 ),
  7. Tržby z prodeje zboží a služeb (IQ1007 ),
  8. Náklady prodeje zboží a služeb (IQ1008 ),
  9. Prodejní marže (IQ1009 ),
  10. Dodací lhůta (IQ1010 ),
  11. Prodejní potenciál (IQ1011 ),
  12. Počet obchodních transakcí (IQ1012 ),
  13. Podíl private label (IQ1013 ),
  14. Index prodejní aktivity (IQ1014 ),
  15. Obrat zásob (IQ1015 ),
  16. Ukazatelů dárkových poukázek a permanentek (IQ1016 ).

2. Využití metrik ve úlohách
  • Metriky pro řízení prodeje v podniku se vztahují především ke skupinám úloh Řízení prodeje zboží a služeb (TGQ100 ), Marketingu (TGQ350 ) a Retail: Prodej (TGQ580XRE ).
  • Prodejní metriky s ekonomickým obsahem se váží na skupiny úloh Finanční řízení podniku (TGQ050 ), Controlling (TGQ090 ) a podle konkrétní potřeby i ke Strategickému řízení podniku (TGQ000 ).
  • Metriky řízení prodeje vytvářejí základ i k metrikám skupiny úloh Řízení prodeje a nákupu IT služeb (TG104 ).

3. Dimenze pro analýzy metrik podskupiny
  • Metriky v podskupině se, kromě základních dimenzí (DIG000 ), se analyzují zejména podle Obchodních dimenzí podniku (DIGQ30 ), skupiny dimenzí, Externí partneři podniku (DIGQ10 ) a Podniková organizace (DIGQ01 ).
  • Dílčí analýzy se realizují podle dalších skupin dimenzí - Ekonomických dimenzí podniku (DIGQ05 ), Lidských zdrojů podniku a mezd (DIGQ20 ), Dimenzí skladového hospodářství (DIGQ40 ).

4. Využití metrik podskupiny v aplikacích

Metriky podskupiny jsou obvykle obsahem Aplikací pro podporu provozu podniku (ASGQ10 ) a podskupiny Analytické nástroje pro řízení podniku (ASGQ00 ) a v dalších aplikacích:

  • Analýza: Prodeje a prodejny (AQ031A ),
  • Analýza: Reklamace výrobků (AQ032A ),
  • Analýza: Tržby podle položek (AQ033A ),
  • Analýza: Tržby podle prodejních kanálů (AQ034A ),
  • Analýza zisku z prodeje (AQ035A ),
  • Analýza: Prodeje podle regionů, měst a prodejen (AQ036A ),
  • Analýza produktů (AQ037A ).

5. Obsah balíčku ke stažení

Souhrnný text za podskupinu metrik a její metriky (PDF).