Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Metrika : Prodejní potenciál
Prodejní potenciál
Kód metriky

Standardní kód metriky v MBI

:
IQ1011
Autor

Jméno a příjmení autora

:
MBI tým
Měrná jednotka metriky

Měrná jednotka metriky

:
%
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení metriky

1. Obsahové vymezení metriky
  • Prodejní potenciál - slouží pro měření prodejního potenciálu podle skutečné výkonnosti.
2. Výpočetní předpisy
  • Prodejní potenciál = Aktuální tržby (prodej) / Odhadovaný prodej.
3. Související metriky
  • Počet a výše poptávaného zboží, jedná se o sledování množství zboží (v naturálním nebo peněžním vyjádření), které chce zákazník pořídit, bez ohledu na to, jestli je dostupné nebo ne. Metrika dovoluje odhalit skutečný zájem kupujících (celkově nebo podle jednotlivých prodejen), měřit potenciální tržby a efektivněji plánovat budoucí nákupy a distribuci,
  • Naplněnost poptávky, která udává procento splněných požadavků zákazníka.
4. Zdroje dat pro metriku
  • Účetní evidence (DQ041A ),
  • Evidence obchodních případů Prodej (DQ103A),
  • Finanční výkazy podniku (DQ051A ),
  • Finanční plány a rozpočty (DQ053A ).
5. Adekvátní dimenze
6. Poznámky, reference