Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Metrika : Počet požadavků na service desk
Počet požadavků na service desk
Kód metriky

Standardní kód metriky v MBI

:
I635
Autor

Jméno a příjmení autora

:
MBI tým
Měrná jednotka metriky

Měrná jednotka metriky

:
požadavek
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení metriky

1. Obsahové vymezení metriky

Počet požadavků na service desk představuje fyzické počty požadavků uživatelů na změny, úpravy aplikací, požadavky na infrastrukturu i běžné dotazy.

2. Související metriky
  1. Podíl požadavků a dotazů na aplikace na service desku na celkovém počtu dotazů a požadavků za dané období v %,
  2. Podíl interních požadavků na service desk na celkovém počtu požadavků,
  3. Podíl externích požadavků na service desk na celkovém počtu požadavků,
  4. Průměrná délka hovoru k požadavku na service desku v minutách za dané období, tj. Průměrná délka hovoru = Celková doba hovorů k požadavkům / Celkový počet hovorů obsahujících uživatelské požadavky,
  5. Podíl odmítnutých požadavků a dotazů na service desku na celkovém počtu dotazů a požadavků za dané období v %,
  6. Podíl nevyřízených požadavků a dotazů na service desku na celkovém počtu dotazů a požadavků za dané období v %,
  7. Průměrné náklady na jeden vyřízený požadavek v tisících Kč. za dané období,
  8. Celkový počet vyřízených požadavků,
  9. Počet požadavků na pomoc s nastavením/změnou hesla.
3. Zdroje dat pro metriku
  • Technologická architektura (D054A ),
  • Provozní dokumentace (D711A ),
  • Dokumentace provozu service-desku (D723A ),
  • Protokol změnového řízení (D724A ),
  • RFC, požadavek na změnu (D725A ).
4. Adekvátní dimenze