|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: CRM: Analýza a návrh aplikace
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “CRM: Analýza a návrh aplikace“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je
analyzovat, jaké procesy bude implementované CRM řešení podporovat, jakou funkcionalitu
je nezbytné pro dané procesy zajistit, kde je potřeba řešit customizaci a v jakém rozsahu. Kde bude potřeba dokoupit modul od třetí strany či napojení na externí databáze.
2. Vstupy úlohy:
- Úvodní studie projektu (D421A
),
- Katalog požadavků na IT (D042A
),
- Katalog IT služeb (D111A
),
- Dokument specifikace projektu (D402A
),
- Plán projektů (D123A
),
- Plán projektu (D401A
),
- Rozpočet projektu (D411A
),
- Organizační a řídící dokumenty podniku (DQ002A
),
- Procesní dokumentace podniku (DQ003A
),
- Katalog datových zdrojů (D211A
),
- Specifikace technologických standardů (D232A
).
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Podpora vedení
podniku a uživatelů ke změnám, které CRM přináší,
-
Účast budoucích uživatelů
(vzorek) na řešení. Jejich snaha o pochopení nových možností spojených s funkcemi CRM oproti zavedeným. Je nutné uživatele přesvědčit, že realizace projektu není zbytečnost, ale přínos, na kterém se mohou aktivně účastnit,
-
Dobrá úroveň školení
uživatelů kooperujících na projektu, aktivní přístup k projektu. Ochota uživatelů studovat nové funkcionality,
-
Kvalita a zkušenost implementačního týmu
na straně dodavatele,
-
Pravidelné konzultace
dodavatelů s budoucími uživateli CRM,
-
Udržení rozsahu projektu
– je třeba se stanovených požadavků neprovádět zbytečné změny mimo rozsah projektu, které navýší cenu i délku trvání CRM projektu.
5. Doporučené praktiky
-
Pro efektivní kooperaci
implementačního týmu CRM s klíčovými uživateli je nezbytné
nastavit pravidla
. Je třeba informovat nadřízené o zapojení klíčových uživatelů do projektu, aktivně je motivovat, dát jim dostatečný časový prostor.
6. “CRM: Analýza a návrh aplikace“ - klíčové aktivity
- Upřesnění a aktualizace uživatelských požadavků na funkce CRM - analýza jejich realizovatelnosti, ekonomické efektivnosti a konsistence.
- Analýza funkčních požadavků uživatelů vzhledem k možnostem CRM řešení - analýza pokrytí chybějících funkcí, ověření možností využití nebo integrace stávajících aplikací. Specifikace pozice CRM v aplikační architektuře a potřebné změny aplikací a jejich rozhraní pro vzájemnou integraci.
- Návrh datové integrace CRM k ostatním aplikacím - integrace s ERP, sharepointem atd. s pomocí nástroje SCRIBE.
- Návrh změn v organizační struktuře v důsledku nasazení CRM - stanovení přístupových práv k funkcím CRM (určení skupin a podskupin pracovníků), funkčních náplní pracovníků.
- Návrh výstupních informací z CRM - návrh tištěných formulářů, jejich grafické formy, standardních textů, tiskových sestav, interních a externích výkazů
|
|
|
|