|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Analýzy komplexních zakázek
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Účel
- Poskytovat kvalitní analytické podklady, zejména hodnocení ekonomických, procesních a organizačních metrik podle zvolených dimenzí a dosáhnout tak požadované efekty v kvalitě, nákladovosti a pracnosti zakázek.
2. Funkcionalita
2.1. Analýzy ukazatelů dle zvolených dimenzí
-
Ukazatelé pro analýzy zakázek:
- Počet zakázek, Výnosy ze zakázek,
- Náklady na zakázky, Marže, Pracnost, Počet pracovníků na zakázkách,
- Doba získání zakázky (dle typů zákazníků, objemu zakázky, typu řešení, obchodníka),
- Využití kapacit – utilizace týmů/lidí (v projektech, celkově),
-
Dimenze pro analýzy ekonomiky prodeje:
2.2. Časové analýzy zakázek („Time Intelligence“)
- Vývoj zakázek v čase – platí pro všechny uvedené ukazatele, včetně jejich dimenzí a navíc s dimenzí Časová dimenze (DI001
),
- Meziroční porovnání zakázek, vývojové trendy – tj. hodnoty ukazatelů jak za aktuální období, resp. rok, tak za odpovídající období v minulých létech.
2.3. Srovnávací analýzy zakázek
- Porovnání plánovaného objemu zakázek se skutečností, případně porovnání jednotlivých variant plánů,
- Srovnávací analýzy hodnot ukazatelů podle dimenzí, např. porovnání jednotlivých zakázek podle výnosů,
4. Podmínky úspěchu
- Možnosti automatického zasílání varovných nebo jen informativních zpráv manažerům projektů na základě výsledků uskutečněných analýz zakázek,
- Uplatnění vysoké komplexnosti analýz zakázek s vazbou na celofiremní analýzy, řešení analýz s využitím potřebného množství analytických dimenzí,
- Využití strukturovaných i nestrukturovaných dat, např. pro analýzy trhu, konkurence, vývoje poptávky apod.
|
|
|
|