|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: Operativní řízení projektu
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. Účel
- Úloha představuje de facto rozcestník od základního postupu řízení projektu k obecnému postupu řešení aplikačního projektu, tak následně k postupům řešení jednotlivých typů aplikací dokumentovaných v rámci dále uvedených skupin úloh.
2. Klíčové aktivity
- Řízení projektu – doporučený postup, případně pak podle zvolené metodiky (PRINCE 2, PMBOK apod.) (TG401
), sleduje se zejména pracnost, spotřeba času na zakázce, náklady na zakázku - na externí kapacity, subdodávky, SW licence , HW, další zboží, cestovné, finanční náklady projekt..
- Řešení aplikačního projektu – obecně (TG410
),
- Řešení projektu implementace celopodnikového systému, Enterprise Resource Planning, ERP (TG420
),
- Řešení projektu, business intelligence, BI (TG430
),
- Řešení aplikací self service business intelligence, SSBI (TG450
),
- Řešení mobilních aplikací, MA (TG460
),
- Řešení projektu aplikací a nástrojů pro řízení podnikového obsahu, Enterprise Content Management, ECM (TG470
),
- Řešení projektu řízení vztahů k zákazníkům, Customer Relationship Management, CRM (TG480
),
- Řešení projektu elektronického obchodování, eShop(TG490
).
3. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Řízení projektu musí, kromě běžných principů, respektovat charakter a rozsah projektů. Striktní přebírání metodik bez ohledu na podmínky nevede k úspěchu.
- Role „Zákazníka“ musí představovat zejména garanta, resp. sponzora, tj. hlavní reprezentanta pro zakázku, projektového manažera za zákazníka, případně v roli „Product Owner“, klíčové uživatele, tj. garanty jednotlivých řešených oblastí,
- Problémem je někdy časté střídání projektových manažerů na projektu, případně „létající projektoví manažeři“ řídící současně několik projektů a pak i bez potřebné znalosti věci.
|
|
|
|