Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Tvorba rozpočtu na IT
Tvorba rozpočtu na IT
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
U304A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.9
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “Tvorba rozpočtu na IT“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je určit finanční potřeby informatiky na dané období v kontextu finančních potřeb a zdrojů a tedy rozpočtu celého podniku.
2. Obsah úlohy
  • Východiskem úlohy je rozpočtování IT služeb , tj. určení přímých a nepřímých nákladů na služby, stanovování cen služeb, balíčkování služeb. Rozpočet na IT tvoří součást rozpočtu celého podniku. Pro sestavování rozpočtu na informatiku se obvykle uplatňují stejné standardy a pravidla platná v rámci celého podniku.
3. Vstupy úlohy:
  • Plán nákladů na IT (D323A ),
  • Investiční plány v IT (D341A ),
  • Účetní evidence (DQ041A ),
  • Plán údržby (D122A ),
  • Plán projektů (D123A ),
  • Požadavky na plány a rozpočty (DQ081A),
  • Finanční plány a rozpočty (DQ053A ),
  • Evidence úvěrů (DQ054A),
  • Evidence leasingových smluv (DQ055A).
4. Výstupy úlohy:
5. “Tvorba rozpočtu na IT“ - klíčové aktivity
  • Vyhodnocení aktuálního plánu nákladů - porovnání vzhledem k finančním možnostem a prioritám podniku,
  • Získání podkladů z útvarů pro rozpočet z jednotlivých útvarů:
    • z útvarů IT – nákladové položky,
    • od subjektů poskytujících outsourcované IT služby - nákladové položky,
    • z útvarů mimo IT – výnosové položky (v případě vnitropodnikového účtování prostřednictvím spotřeby IT služeb),
    • od subjektů mimo podnik, kterým IT poskytuje služby na komerční bázi – výnosové položky,
  • Analýza jednotlivých požadavků na rozpočet - stanovení priorit požadavků a jejich finanční ohodnocení,
  • Vytvoření podkladů pro rozpočet - na základě predikce nákladů a výnosů z informatiky podle vývoje v minulých obdobích a na základě diskuse s ostatními odděleními podniku, kterým jsou poskytovány IT služby,
  • Celková kompletace podkladů pro rozpočet,
  • Úpravy rozpočtu - vzhledem k disponibilním finančním zdrojům, možnostem financování jednotlivých projektů a akcí,
  • Příprava výchozího návrhu rozpočtu informatiky - sestavení rozpočtových hodnot podle standardní podnikové metodiky na tvorbu rozpočtu,
  • Projednání návrhu rozpočtu ve vedení podniku - provedení potřebných korekcí a jeho předání jako součásti rozpočtu podniku jako celku.