Úloha
: WMS - ERP: Migrace
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “WMS - ERP: Migrace“ – cíl, účel
- Úloha představuje nasazení WMS systému
do rutinního provozu za běhu optimalizace a dolaďování
celkového integračního řešení v souvislosti s provozem skladu a pracovními postupy.
2. Obsah úlohy
- Migrace se váže na
upgrade aplikací a integrační platformy
, což si vyžaduje poměrně velkou zátěž jak zdrojové, tak i cílové aplikace. Tato fáze by se měla
ukončit produkční kontrolou jednotlivých integračních procesů
v produkčním prostředí.
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Plynulý přechod do produkčního provozu
– řešení předávacích procedur,
-
Nasazení systému
do rutinního provozu,
- Sestava
provozní dokumentace, předávacích a akceptačních protokolů
.
- Definice
migračního plánu
a jeho realizace – cílem je nastavit a definovat etapy a harmonogram migrace a zodpovědnosti rolí pro lehký přechod systému do produkčního provozu – řešení a potvrzení předávacích procedur zákazníkem a dodavatelem. Taky je potřeba věnovat velkou pozornost datům a datovým strukturám WMS především při datové migraci – zaměřit velkou pozornost na kvalitu kmenových dat a dbát na podrobnou dokumentaci dat původního systému.
-
Vzájemná kooperace
– specifikace kooperace zúčastněných stran, stanovit rozsah vzájemné spolupráce v rámci migračních činností.
-
Školení
– proces školení pokračuje i po spuštění systému provozu pod dohledem, za účasti týmu konzultantů dodavatele – příprava koncových uživatelů k efektivnímu užívání nasazeného systému včetně ověření doposud získaných zkušeností uživatelů.
-
Ověření podmínek SLA
– ověření, jestli implementovaný systém splňuje všechny předem definované požadavky (z funkčního, bezpečnostního a uživatelského hlediska).
6. Doporučené praktiky
- Kritické je v této fázi zvládnout
všechny organizační a technologické změny
, které v průběhu implementace WMS systému nastaly – jak z pohledu uživatelů, tak i z pohledu samotné organizace logistického řízení.
7. “WMS - ERP: Migrace“ - klíčové aktivity
- Aktualizace harmonogramu ostré migrace WMS - cílem této činnosti je
efektivně realizovat předem nadefinovaný harmonogram
– optimální zpracování časového rozložení jednotlivých činností (termíny, schůzky týmu konzultantů) a určení odpovědnosti za stanovené úkony související s migrací.
- Realizace migračního plánu - cílem je
efektivní realizování migračního plánu
– kromě migrace dat dle migračního plánu (naplnění datové základny) se zde může řešit i obnova, resp. update produkčních dat z původního systému (změna struktury dat, jejich rozdělování či slučování a podobně).
- Provedení migrace a spuštění WMS do pilotního provozu - provedení migrace předchází
tvorba migračních souborů
. Spouštění systému do pilotního provozu předchází
příprava hardwarového a softwarového prostředí
pro zajištění správného provozu informačního systému. Pilotní provoz, na který dohlíží dodavatel, spočívá v testování správného nasazení WMS ze strany klíčových uživatelů, a to formou testů pro ověření jednotlivých funkcionalit a komunikace s ERP. Cílem je odhalit případné funkční a provozní problémy, přičemž všechny případné změny se musí zaznamenávat do předem určené dokumentace (například Seznam chybových stavů). Cílem této fáze je ověření použitelnosti a efektivnosti a konfigurace systému ve zkušebním provozu.
- Plošné školení koncových uživatelů - po přechodu na novou aplikaci je velmi důležité počítat se školením koncových uživatelů (uživatelů, kteří se doposud školení neúčastnili – ve většině případů se jedná o skladníky, brigádníky) a obeznámit
s logikou přidělování úkolů, ovládáním systému, čtecích zařízení a s dalšími pracovními postupy
WMS systému. Školení koncových uživatelů se nedoporučuje v nijakém případě podcenit a omezovat. Délka školícího provozu v rámci této fáze může být různá - v praxi se předem stanoví rozsah a délka návštěv konzultantů a obvykle se prodlužuje, než systém přejde do rutinního provozu.
- Spuštění WMS v reálném provozu - po ošetření chybových stavů a schválení konečného návrhu může byt systém uveden do reálného provozu, čemuž předchází vyčištění databáze a finální konverze dat. Kromě doškolení koncových uživatelů je potřeba také zajistit a poskytnout veškeré informace nutné k bezproblémovému provozu (přístupová jména a hesla, customizační nastavení jednotlivých rolí ve skladu pro příslušné uživatele apod.). V reálném provozu je v praxi často vyžadována také systémová podpora (helpdesk) ze strany dodavatele, aby bylo možné v případě jakýchkoliv problémů ze strany systému kdykoliv zasáhnout. Po spuštění systému v reálném provozu mohou koncoví uživatelé používat systém v plné míře – do kterého se můžou postupně nalévat (když je potřeba) další potřebná data z původního systému.
-
Zajištění reálného provozu a údržby WMS:
- Z pohledu implementace a integrace WMS se jedná obvykle o „nekonečnou“ procesní činnost, která je založená na podporování funkčnosti WMS systému a poměrně složitější integrační platformě, která se kvůli přísným podmínkám SLA může požadovat (především v prvních dnech ostrého provozu) nonstop - nesprávná komunikace mezi WMS a ERP systémem může vést k chybám (z pohledu účtování a financí), případně k nechtěnému blokování správného fungování a delegace celé logiky skladu nasazeným systémem.
- Úspěšnost projektu implementace a integrace lze zhodnotit zpravidla až po uplynutí 2 měsíců produktivního provozu systému, kde se většina uživatelů přizpůsobí a navykne pracovníky skladu novému nastavení řízení skladu a zavedené funkcionalitě.
|
|
|
|