Úloha
: CRM: Příprava na zavedení do provozu, migrace
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “CRM: Příprava na zavedení do provozu, migrace“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je
racionální zavedení CRM do denního provozu
bez podstatných chyb.
2. Obsah úlohy
- Na základě
odsouhlasených akceptačních protokolů
se připravuje nebo
upřesňuje plán migrace,
který definuje postup zavedení projektu do provozu. Příprava a migrace dat do CRM je
závislá na kvalitě dat z výchozího systému
.
- Na základě dokumentace řešení projektu se provádějí
závěrečné předávací procedury
. Pokud je projekt rozdělen do několika fází, dochází k tomuto bodu na konci každé fáze. Předávací procedury jsou
vzájemným odsouhlasením požadované funkcionality
mezi zákazníkem a dodavatelem.
- Do fáze uvedení do provozu patří také
zaškolení zaměstnanců a zkušební provoz CRM
.
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
- V rámci strategie migrace je třeba
určit její základní koncepci
(okamžitý přechod na používání nové aplikace, souběžný provoz ve stávajícím i novém systém). Vyhodnotit reálnost a
hlavně rizika obou variant
,
- Migraci dat je třeba věnovat velkou pozornost, ohledně
datových struktur výchozího systému a nových datových struktur
CRM. Zkontrolovat kvalitu dat, především migrace zákazníků a kontaktních osob bývá velice problematická. Duplicity, různé formáty, prohozená jména a příjmení, překlepy atd.
- V rámci kontraktu s externím dodavatelem je nutné specifikovat jeho účast a
rozsah kooperace zejména na datové migraci
,
-
Školení uživatelů
– je dobré naplánovat ve fázích podobně jako spouštění projektu. Připravit podklady na školení, zajistit personální kapacity v prvotním spuštění systému v rámci podpory uživatelů.
6. Doporučené praktiky
-
Kvalitu dat
ve výchozích systémech je účelné dobře vyhodnotit,
- Věnovat pozornost
integračním vazbám
a jejich jednoznačnosti.
7. “CRM: Příprava na zavedení do provozu, migrace“ - klíčové aktivity
-
Harmonogram migrace CRM a zavedení do provozu
,
-
Určení zodpovědností za činnosti v rámci CRM.
- Školení uživatelů - školení uživatelů ve funkcionalitě CRM ve funkcionalitě, s níž budou pracovat, např. v operačním CRM, ve využití kontaktních, resp. call center apod.
- Vytvoření migračních souborů - vytvoření všech prvotních databází, tzn. konverzemi z původních databází, případně jejich manuálním vytvořením. V prvotní fázi CRM se bude jednat především o Obchodní vztahy, kontakty, a další data s nimi úzce spojené, jako jsou dodací adresy atd. CRM bude oproti původním databázím obsahovat řadu nových segmentací a polí, které v původním systému nebyly.
-
Určení a realizace zkušebního provozu
- určení a realizace zkušebního provozu CRM charakteru, rozsahu a délky trvání zkušebního provozu, kdy se např. realizovaný projekt provozuje paralelně s původním způsobem zpracování, a odhalují se a řeší případné funkční nebo provozní problémy.
|
|
|
|