Úloha
: Zpracování personální evidence
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
 2. Vstupy a výstupy úlohy:
- Podklady pro osobní údaje pracovníků (DQ254A),
- Podklady pro rekvalifikační programy (DQ255A),
- Podniková personální evidence (DQ250A
),
- Evidence pracovních míst (DQ251A),
- Evidence školení a kursů (DQ252A),
- Požadavky na pracovníka (DQ271A),
- Personální podklady (DQ272A).
 3. Funkce, klíčové aktivity:
-
Inzerce, nábor zaměstnanců, spolupráce s externími organizacemi:
- správa uchazečů, obsazování nových nebo volných pracovních míst, určení způsobů pokrytí potřeb lidských zdrojů, metod jejich výběru,
- organizace potřebných materiálů, testů a pohovorů, hodnocení údajů vzhledem k pracovnímu místu,
- výběr vhodných kandidátů – porovnávací kritéria, jejich zpracování,
- vyjednávání s vybraným uchazečem, sledování, odkud byl uchazeč získán,
-
Přijetí pracovníka, další aktivity v průběhu zaměstnání:
- přijímací řízení pracovníka, sepisování smluv a podmínek,
- seznamování a zařazení přijatého pracovníka, orientace a adaptace v rámci organizace, pracovního místa a kolektivu, zařazování pracovníků na konkrétní pracovní místa,
- organizační podpora pro adaptaci – zavedení pracovníka do systému, uložení smluv, organizace prvotních seznamovacích schůzek,
- vyhodnocování výběru – analýza a sledování fluktuace nově přijímaných zaměstnanců,
- příprava manažerských smluv,
- modelování pracovních týmů, povyšování, přeřazování a převádění na jinou práci,
- schvalování a zpracování služebních cest,
- zpracování žádostí o důchod,
- uvolnění pracovníka z pracovního poměru,
-
Řízení práce a pracovních úkolů:
- plánování pracovní doby a přidělených úkolů, příprava vstupů pro řízení mezd,
- sledování a evidence docházky a výkonů,
- plánování dovolených, žádosti o dovolenou, pracovní volno,
- měsíční přehledy nepřítomnosti,
-
Řízení pracovního výkonu a hodnocení:
- stanovení a evidence zadaných úkolů, kontrola průběhu práce nad úkoly, stanovení kapacit, počtu zadaných úkolů, výpočet výkonnosti, hodnocení splnění úkolu dle kvality, včasnosti,
- centrální a periodické hodnocení výkonnosti pracovníků, příprava potřebných dokumentů k hodnocení, určení metod a časového harmonogramu hodnocení, obsahu hodnocení, organizace hodnotícího pohovoru, plánování další etapy hodnocení, stanovení a přijímání kontrolních opatření a návrhů na zlepšení, vazba hodnocení na řízení mezd, zveřejnění a interpretace výsledků hodnocení,
-
Výkonové odměňování:
- hodnocení výkonu dle stanovených kritérií, evidence hodnocení výkonu a stanovených odměn,
- tvorba výkonnostních reportů,
- řešení vazeb na hodnocení a řízení pracovního výkonu, řešení vazeb na řízení mezd,
-
Řízení kariéry a kvalifikace
,
- analýza potřeb vzdělávání pracovníků a rozvoj managementu,
- podpora plánování kariéry, kariérní scénáře, nástroje pro porovnání pracovních zařazení a možností vývoje, kariérní upozornění, přihlašování na vzdělávací kurzy a školení,
- plánování a hodnocení výsledků vzdělávání, kontrola prostřednictvím pohovorů, testů, zkoušek, hodnocení efektivnosti rozvoje kvalifikace,
-
Bezpečnost práce,
- řešení pracovních úrazů,
- pořízení, vedení a distribuce bezpečnostních pomůcek u zaměstnanců,
- řízení bezpečnostních školení, řešení směrnic, podkladů pro bezpečnostní školení, bezpečnostních organizačních opatření.
 4. Podmínky úspěšnosti úlohy
-
Dosažení:
- průběžné zajištění souladu funkcí úlohy s
aktuální legislativou
,
- požadovaného
počtu a objemu zpracování
personálních operací (přijetí pracovníka, propuštění, přemístění, kvalifikační růst apod.),
- nízké
pracnosti a nákladů
a současně vyšší rychlosti zpracování personálních operací,
- potřebné průkaznosti,
úrovně kontroly a důvěrnosti
zpracování personálních údajů,
-
Z pohledu IT
aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí
uplatnění
zejména těchto
aplikací
:
- celopodnikové aplikace -
ERP
(F300
),
-
specializované
personální systémy.
 5. Poznámky, reference:
- Šikýř, M. - Personalistika pro manažery a personalisty - (Praha: Grada 2012) - ISBN9788024741512,
- Sikorová, M. - Možnosti řešení oblasti HR v informačním systému organizace, VŠE 2014.
|
|
|
|