|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Úloha
: MA: Zavedení do provozu a údržba
|
|
|
|
Kód úlohy
Standardní kód úlohy v MBI.
:
|
Autor návrhu úlohy
Jméno a příjmení autora úlohy
:
Oganesjan, N. (INSYCO, s.r.o.)
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy úlohy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi
Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.
:
|
|
|
Charakteristiky úlohy
1. “MA: Zavedení do provozu a údržba“ – cíl, účel
-
Cílem
úlohy je zajistit vytvoření provozního prostředí pro všechny komponenty MA.
2. Obsah úlohy
-
Úloha zahrnuje:
- školení uživatelů MA a zaměstnanců service-desku,
- propojení MA s produkční datovou základnou,
- údržbu serverové a klientské části MA a údržbu technologické infrastruktury,
- průběžné vyhodnocování provozu MA,
- periodické zjišťování přítomnosti požadovaných efektů užívání MA.
5. Podmínky úspěšnosti úlohy
- Řádné a včasné provedení školení uživatelů MA a zaměstnanců service-desku.
- Míra splnění požadovaných efektů je základním kritériem hodnocení úspěšnosti projektu MA.
- Volba vhodných metrik.
6. Doporučené praktiky
- Požadované efekty lze analyzovat až po uplynutí vhodně zvolené doby.
- Porovnávat statisticky relevantní data tj. např. stejného období v rámci předcházejícího a současného kalendářního roku.
7. MA: Zavedení do provozu a údržba“ - klíčové aktivity
-
Prezentace výsledků
a formální předání zákazníkovi - shrnou se cíle, dosažené přínosy, porovná se obsah specifikace projektu s dodaným produktem a zdůvodní se změny a jejich dopady. Schůzky by se měli povinně účastnit zástupci řídícího týmu, sponzor a zainteresovaní top-manažeři zúčastněných stran,
-
Úprava metodiky
a další korekční opatření - rozhodnutí, zda na základě podkladů od projektového manažera a zkušeností z právě ukončeného projektu se upraví používaná metodika. Hodnocení přínosu členů projektového týmu a případná personální opatření,
-
Vyhodnocení hlavních efektů a problémů
spojených s projektem - zhodnocení zvolených postupů, vhodnosti vybraných technik, přiřazených pracovníků, odchylek od původního plánu, spolupráce se zákazníkem a dalších,
-
Uvolnění zdrojů
,
-
Formální uzavření projektu
- zahrnuje veškeré administrativní kroky související s ukončením projektu. Patří mezi ně například uzavření dokumentace, archivace důležitých dokumentů a ukončení kontraktů.
|
|
|
|