Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Metrika : Doba nedostupnosti IT služeb
Doba nedostupnosti IT služeb
Kód metriky

Standardní kód metriky v MBI

:
I143
Autor

Jméno a příjmení autora

:
MBI tým
Měrná jednotka metriky

Měrná jednotka metriky

:
minuta
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení metriky

1. Obsahové vymezení metriky
  • Doba nedostupnosti IT služeb - celková doba nedostupnosti služeb díky výpadkům nebo jiným mimořádným stavům v provozu za specifikované období, např. za den.
2. Související metriky
  • Průměrná doba výpadku služeb = Souhrnná doba výpadků služeb / Počet výpadků služeb,
  • Podíl dostupnosti služeb = (Čas služby v provozu / Celkový plánovaný čas služby) * 100,
  • Průměrná doba obnovy služby = Celková doba potřebná na obnovu provozu služeb / Celkový počet obnovovaných služeb po výpadcích.
3. Zdroje dat pro metriku
  • Katalog IT služeb (D111A ),
  • Smlouva o poskytovaných službách, SLA (D103A ),
  • Report o průběhu plnění SLA (D114A ).
4. Adekvátní dimenze