|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód dimenze
Standardní kód dimenze v MBI.
:
|
|
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahové vymezení dimenze, co v podniku nebo informatice pokrývá a k jakému účelu slouží.
1. IT služby - obsahové vymezení
- Dimenze IT služeb představuje jednu
z klíčových dimenzí
řízení informatiky a tedy i MBI.
- Zahrnuje
strukturu poskytovaných IT služeb
vymezených obvykle v katalogu služeb, který je i zdrojem pro její naplnění a aktualizaci. V souladu s tím, že služby jsou klíčovým objektem současných systémů řízení IT, tak tato dimenze
slouží k řešení většiny analytických úloh
, tj. k analýzám jejich počtu a objemu, nákladům na ně, jejich kvality apod.
2. Prvky dimenze
- Struktura dimenze se člení na
kategorie služeb – služby
.
-
Kategorie služeb
se člení na:
- Informační služby,
- Aplikační služby,
- Infrastrukturní služby,
- Vývojové služby,
- Podpůrné služby,
- Služby systémové integrace.
4. Kalkulace v rámci dimenze
- Agregace za vybrané služby nebo kategorie služeb.
5. Atributy dimenze
-
Úroveň 1: Kategorie služeb:
- Identifikátor kategorie služeb,
- Plný název kategorie služeb,
- Obsahové vymezení a účel kategorie služeb.
-
Úroveň 2: Služby
:
- Identifikátor služby,
- Identifikátor kategorie služeb,
- Plný název služby,
- Obsahové vymezení a účel služby,
- Stav zajištění služby,
- Měrná jednotka pro vyjádření poskytovaného objemu služby,
- Normy a standardy spojené se zajišťováním služby,
- Kvalita služby je měřena,
- Strategický charakter služby (0 – provozní, 1 – konkurenceschopnost, 2 – konkurenční výhoda) ,
- Služba je zařazena do katalogu služeb.
6. Poznámka
- Struktury a příklady dat dimenze jsou v souboru ke stažení (ikonka v záhlaví stránky).
|
|
|
|