|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód role
Standardní kód role v MBI
:
|
Kód role dle CZ-ISCO
Kód role dle standardů katalogu CZ-ISCO
:
|
|
Popis, obsahové vymezení
Pracovní náplň, činnosti role
1. Sponzor projektu - funkční náplň role
Sponzor projektu podporuje a zodpovídá za celý projekt. Je jmenován vlastníky společnosti, nebo jejím nejvyšším vedením. Zajišťuje potřebné zejména finanční a lidské zdroje a prostředky. Je schopen projekt prosadit a postarat se o jeho pozitivní přijetí. Je obvykle členem vrcholového vedení, se silnou pozicí ve společnosti. Zajišťuje zejména tyto činnosti:
- je zodpovědný za celý projekt, je obvykle představitelem řídící komise projektu, má hlavní rozhodovací pravomoc,
- jmenuje ostatní členy řídící komise, resp. řídícího týmu, včetně manažera projektu,
- zodpovídá za to, že projekt je přijatelný z pohledu relace cena / výkon a za naplnění cílů projektu a očekávaných ekonomických i mimoekonomických efektů,
- zajišťuje podporu projektu ve společnosti,
- získává potřebné zdroje a prostředky,
- jako představitel řídící komise schvaluje klíčové dokumenty projektu, zejména Dokument specifikace projektu (D402A
), Plán projektu (D401A
), Rozpočet projektu (D411A
), Dokumentaci průběhu projektu (D412A
), Protokol o ukončení a vyhodnocení projektu (D413A
), Protokol kontroly harmonogramu projektu (D414A
), Protokol kontroly kvality řešení projektu (D415A
), Protokol kontroly rozpočtu projektu (D416A
),
- provádí osvětu o přínosech projektu napříč celou firmou,
- ospravedlňuje využití zdrojů a prostředků vrcholovému vedení.
2. Požadované znalosti role
- znalost podnikové hierarchie a kultury,
- schopnost reálně posuzovat specifikované požadavky uživatelů na IT z pohledu podnikových cílů a potřeb,
- znalost podnikové infrastruktury a technologií,
- znalosti metod projektového řízení a organizace projektů,
- znalosti principů IT ekonomiky, nákladů, efektů.
|
|
|
|