Dokument
: Nákupní objednávka
|
|
|
|
Kód dokumentu
Standardní kód dokumentu v MBI
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahová struktura, resp. náplň dokumentu.
1. “Nákupní objednávka“ - účel dokumentu
-
Účelem
dokumentu je zachytit a evidovat všechny potřebné
informace spojené s objednávkou zboží nebo služeb podniku
(jeho nákupního oddělení) a případně specifikovat zvláštní požadavky na dodávku.
2. Obsah dokumentu
-
Objednávka:
- Id. objednávky, Text (obsahové vymezení) základní předmět objednávky,
- Datum zpracování objednávky, Požadované datum dodávky,
- Účet faktury,
- Číslo objednávky dodavatele, Číslo dodávky dodavatele,
- Zúčtovací datum, Datum DPH,
- Typ nákupu (např. nákupní objednávkou), Stav objednávky (např. Otevřená, Fakturováno),
-
Dodavatel:
- Id. (číslo) dodavatele – viz Evidence dodavatelů (DQ154A),
- Název dodavatele,
- Adresa dodavatele,
- Účet dodavatele,
-
Objednatel
:
- Nákupčí - viz Podniková personální evidence (DQ250A
), Adresa objednatele, Schválená částka nákupu, Schválil,
-
Předmět objednávky – jednotlivé položky:
- Typ (zboží, služba, materiál, režijní materiál,…),
- Id. zboží, materiálu - – viz Evidence zboží a služeb (DQ107A), Evidence materiálů (DQ156A)
- Název zboží, služby,
- Měrná jednotka,
- Množství,
- Rezervované množství,
- Nákupní cena bez DPH,
- Cena celkem bez DPH,
- Sleva v % k dané položce,
- Objednané množství k dodání,
- Dodané množství,
-
Podmínky dodávky
:
- Dodací podmínka dle Incoterms,
- Ostatní podmínky v závislosti na druhu zboží a formě dopravy, např. balení a způsob dopravy, volba dopravního prostředku. Pojištění je dáno Incoterms, ale mohou být dodatečné změny, Dodací lhůta,
-
Podmínky fakturace
:
- Náležitosti faktury a dokumenty, které zásilku doprovázejí a které se zasílají jako příloha k faktuře – v závislosti na platební podmínce,
- Platební podmínky a případné zajištění (platba předem, platba při převzetí, platba proti dokumentům (faktura a dopravní dokumenty), platba do stanoveného data, dokumentární akreditiv, záruka, směnka,
- Platba – v případě platby bankovním předem je třeba určit číslo účtu příjemce a banku, případně IBAN,
-
Fakturace:
- Měna,
- Částka objednaného zboží / služeb,
- Částka fakturační slevy,
- Fakturační sleva v %,
- Částka celkem bez DPH,
- DPH celkem,
- Fakturovaná částka celkem včetně DPH ,
- Splatnost faktury,
- Dodávka (číslo dodávky, plánovaný ter mín, úplná / částečná),
- Specifikace pro zahraniční obchod,
-
Další podmínky
:
- Zvláštní ujednání, např. kontrola nezávislou kontrolní firmou či jiné,
- Platné právo, právní ustanovení v případě sporu a právní jurisdikce.
4. Reference, poznámky
-
Příklad 1 nákupní objednávky
– viz souhrnný slide. Zdroj: Microsoft Dynamics NAV (AutoCont, a.s.),
- Uvedený obsah dokumentu vychází z více reálných řešení a tedy obsahuje i více položek, než je v příkladu na souhrnném slidu,
- Potvrzení objednávky nebo uzavření kontraktu, který vstoupí v platnost v den, kdy je připojen podpis druhé strany:
- Odeslání zboží dodavatelem – aviso na odběratele,
- Převzetí zboží odběratelem, případné výhrady odběratele nebo reklamace,
- Zaplacení zboží odběratelem,
- Přechod vlastnictví z dodavatele na odběratele (pozor: Incoterms určují přechod nákladů a risika, nikoliv vlastnictví). Může být stanoveno, zpravidla datem zaplacení – buď v potvrzení objednávky (kontraktu) nebo ve Všeobecných podmínkách prodávajícího, pokud není stanoveno jinak,
- Na rubu potvrzení objednávky by mohly být buď Všeobecné podmínky dodávek, které se odvolávají na platný a dohodnutý právní řád a některá ustanovení jsou řešena samostatně, pokud je to podle práva možné, nebo je dostačující v textu potvrzení objednávky nebo kontraktu odvolání na platné právo.
|
|
|
|