Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Metrika : Čas strávený v obchodě
Čas strávený v obchodě
Kód metriky

Standardní kód metriky v MBI

:
IQ2006
Autor

Jméno a příjmení autora

:
MBI tým
Měrná jednotka metriky

Měrná jednotka metriky

:
Hodina
Popis, obsahové vymezení

Obsahové vymezení metriky

1. Obsahové vymezení metriky
  • Čas strávený v obchodě - se používá hlavně proto, že existuje korelace mezi stráveným časem v obchodě a velikosti nákupů.
2. Související metriky
  • Míra konverze (Conversion rate), měří se procento lidí, kteří provedli nákup v obchodě v porovnání k celkovému počtu lidí, kteří navštívili obchod = Počet nákupů / Počet návštěv,
  • Analýza nákupního košíku, kombinace produktů, které se často kupují spolu, výsledky se hojně používají pro merchandising: plánovaní slevových kampaní, rozmístění zboží v regálech atd.,
  • Analýza prostředí obchodu, sledování toho, jak vnímá zákazník prostředí prodejny, restaurace, interiér, rozmístění zboží (pohodlné/nepohodlné) atd. Může se také sledovat efektivita – jaké faktory ovlivňuji kupní chování nejvíce? Co může zlepšit v prostředí obchodů a rozmístění, aby zákazník nakoupil nejvíc?
3. Zdroje dat pro metriku
  • Evidence marketingu (DQ351A),
  • Marketingové průzkumy, dotazníky a jejich analýzy (DQ365A),
  • Marketingové analýzy (DQ381A ).
4. Adekvátní dimenze