|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
Faktor
: Řízení výkonnosti marketingu
|
|
|
|
Kód faktoru
Standardní kód faktoru v MBI.
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Podstatné charakteristik faktoru
Obsahové vymezení faktoru
1. Obsahové vymezení Řízení výkonnosti marketingu
- Řízení výkonnosti marketingu (Marketing Performance Management, MPM) je založeno na principech řízení výkonnosti podniku (F431
)
- MPM zahrnuje služby, řešení, analytické nástroje a technologie, které podporují manažera marketingu (Chief Marketing Officer, CMO) a další manažery a specialisty v oblasti marketingu při analýzách marketingových dat a metrik (ukazatelů i jejich dimenzí), při formulování predikcí na trhu, při optimalizaci marketingových programů a zdrojů.
- Faktor „Řízení výkonnosti marketingu“ se nejsilněji promítá do úloh:
- “Marketingové analýzy“ (UQ354A
),
- “Marketingový plán“ (UQ355A
),
- „Řízení marketingových kampaní“ (UQ356A
),
- „Spolupráce manažerů byznysu a IT - CIO a CMO“ (U005B
).
2. Efekty a přínosy Řízení výkonnosti marketingu pro kvalitu řízení podniku a IT
- MPM nabízí možnosti přesnějších predikcí pokud jde o zákazníky, konkurenci, vývoj na trzích a simulace marketingových scénářů,
- Využití MPM přináší obvykle snižování nákladů na marketingové akce, efektivnější alokaci personálních i finančních zdrojů na akce, posilování zákaznické loajality a optimalizaci marketingového mixu.
- Na základě marketingových analýz v rámci MPM se vytvářejí kvalitnější podklady pro obchodní rozhodnutí na strategické úrovni.
3. Problémy a omezení spojené s Řízením výkonnosti marketingu
- Při ekonomických tlacích na snižování nákladů firmy je právě v oblasti marketingu a MPM třeba klást důraz na vyhodnocování ROI, resp. návratnosti investic do jednotlivých projektů a programů,
- Je třeba dát důraz na komplexní a přesně měření nákladů na marketingové kampaně a jejich přínosů,
- Je účelné potvrdit investice do MPM finančním manažerem (CFO).
|
|
|
|