Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Zpracování v dílenském řízení výroby, DŘV - transakce
Zpracování v dílenském řízení výroby, DŘV - transakce
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ532AXMN
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.3
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. Účel – Transakcí v dílenském řízení výroby, DŘV
  • Cílem úlohy je operativní zajišťování výroby na jednotlivých dílnách a pracovištích, zajišťování materiálu, pracovních kapacit,
  • Řešit společné otázky a problémy spojené s řešením standardních transakčních úloh, viz scénář (SQ002 ).
2. Vstupy a výstupy úlohy
  • Hlavními vstupy jsou:
    • Technologické postupy, Normy, Výrobní střediska (DQ506AXMN ),
    • Výkresy, Rozpisky materiálů (DQ507AXMN),
    • Průběžné sledování pracnosti (DQ508AXMN),
    • Zásobník práce (DQ532AXMN),
    • Změnové řízení zakázek (DQ533AXMN),
    • Dokumenty probíhajících, zakázkách (DQ511AXMN),
    • Dokumenty výrobků a technologických postupů (DQ515AXMN),
    • Výrobní plány - dlouhodobé, střednědobé, operativní (DQ514AXMN),
  • Výstupem zpracování úlohy jsou:
    • Rozpis měsíčního plánu výroby na úseky (DQ544AXMN),
    • Objednávky a příjem nářadí (DQ545AXMN),
    • Měřicí listy, Výkazy výkonů, Změnové řízení zakázek (DQ546AXMN),
    • Vydaná výrobní zakázka (DQ521BXMN ),
    • Deník výroby – Výrobní zakázka (DQ521CXMN ),
    • Komponenty a postup výrobní zakázky (DQ521DXMN ),
    • Zatížení pracovního centra (DQ521EXMN ),
    • Monitorování a koordinace zakázek (DQ503AXMN).
3. Funkce, klíčové aktivity
  • Rozpis operativního plánu výroby na úseky - průběžná aktualizace plánů na úseky podle vývoje zakázek – s respektováním změn (např. v důsledku poruch) v nárocích na kapacity, materiál, pracnost, zajištění pracovišť nářadím, zajištění vazby na disponibilitu výrobní dokumentace,
  • Příjem materiálu a polotovarů - operativní nákupy režijního materiálu, dílenská vstupní kontrola,
  • Objednávky a příjem nářadí,
  • Řízení výroby dle pracovního postupu - potvrzení uzlových operací dílenskou kontrolou z pohledu realizace a trvalé aktualizace vytížení výrobních kapacit, vystavení odváděcího dokladu včetně dokumentace, např. odváděcí doklady, zajištění ochranných pomůcek - nákup, evidence, výdej,
  • Monitorování probíhajících zakázek - měřící listy, protokoly, vykazování výkonů -podklady pro zpracování mezd, rozpis vykonaných prací, vykazování spotřeby materiálů na výrobek, vykazování materiálových odchylek oproti normám,
  • Výstupní kontrola - odvedení celé zakázky a archivování odváděcího dokladu, proces výstupní kontroly před vystavením dodacího listu na sklad, výrobek končí na skladě hotové výroby,
  • Změnové řízení - storno zakázky, dodatek zakázky, změna počtu kusů, změna výrobního postupu.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Dosažení:
    • vysoké dostupnosti funkcí DŘV v místě i čase, tj. v místě závodů a provozů,
    • požadovaného počtu a objemu operací DŘV podle potřeb podniku a jeho výrobních zakázek,
    • vysoké obsahové, organizační i technologické úrovně operací DŘV,
    • nízké pracnosti a nákladů operací DŘV,
    • efektivní integrace operací DŘV s funkcemi OŘV, se skladovým řízením a s nákupem,
  • Z pohledu IT aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí uplatnění zejména těchto aplikací:
    • celopodnikové aplikace - ERP (F300 ),
    • specializované aplikace pro řízení a plánování výroby,
    • mobilní aplikace (F550 ) umožňující realizovat operativní řídící operace přímo na závodech, provozech, u zákazníka apod.