Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Majetek - standardní reporting
Majetek - standardní reporting
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ303A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
Lučan, M. (KIT, VŠE)
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.9
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. “Majetek - standardní reporting“ – cíl, účel
  • Cílem úlohy je rychlé a flexibilní zpracování majetkových reportů,
  • Řešení standardních otázek a problémů reportingu uvedených ve scénáři (SQ003 ).
2. Obsah úlohy, přehled reportů

Obsahem úlohy je zpracování základních přehledů a výkazů majetku a jeho inventurní soupisy, tj.:

  • Základní přehledy a výkazy majetku,
  • Inventurní soupis majetku (DQ317A). Do soupisu majetku patří:
    • přehled budov a staveb,
    • pohyb majetku,
    • přehled majetku dle nákladových středisek,
    • přehled majetku dle tříd,
    • přehled majetku dle zodpovědných pracovníků,
    • majetek dle inventárních čísel,
    • rekapitulace dle majetkových skupin,
    • přehled nedokončených investic,
    • zobrazení všech změn a pohybů s konkrétním předmětem, v evidenčním stavu i vyřazeným z evidence.
3. Vstupy úlohy:
  • Evidence majetku – technická, operativní, účetní (DQ301A),
  • Evidence investic (DQ302A),
  • Evidence vlastních / dodavatelských oprav a údržby (DQ303A).
4. Podmínky úspěšnosti úlohy

Úspěšnost úlohy závisí na dosažení:

  1. vysoké kvality a vypovídací schopnosti majetkových reportů, snížení časových nároků manažerů a technických pracovníků na orientaci v reportech zabudováním různých vizualizačních prvků,
  2. konsolidace různých majetkových reportů v rámci různých závodů, provozů, staveb i ve vazbě na ostatní oblasti řízení,
  3. zpracování a poskytování reportů pro manažery technického rozvoje, výroby a technické a správní pracovníky ve stanoveném čase, zajištění dynamické tvorby reportů v okamžiku specifikace požadavku uživatele,
  4. snižování pracnosti a nákladů přípravy majetkových reportů a časových nároků na získávání potřebných dat z různých zdrojů.

Z pohledu IT aplikací se na kvalitním reportingu majetku podílejí:

  1. celopodnikové aplikace - ERP (F300 ),
  2. aplikace Reportingu (F410 ) v rámci business intelligence,
  3. Self Service BI (F455 ),
  4. specializované aplikace pro správu majetku (asset management).