Toto je objekt systému MBI.

MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.

Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).

Úloha : Účetní transakce
Účetní transakce
Kód úlohy

Standardní kód úlohy v MBI.

:
UQ052A
Autor návrhu úlohy

Jméno a příjmení autora úlohy

:
MBI tým
Předpokládaná pravděpodobnost užití v praxi

Předpokládaná pravděpodobnost užití úlohy v praxi, hodnoty 0 - 1. Např. 0,7 - úlohu lze využít v 7 z 10 podniků. Hodnoty jsou průběžně testovány a upřesňovány na základě anket a průzkumů.

:
0.9
Charakteristiky úlohy

Charakteristiky úlohy

1. Účel – Účetních transakcí:
  • Zajistit co nejefektivnější realizace účetních transakcí, zpracování daňových dokladů,
  • Řešit společné otázky a problémy spojené s řešením standardních transakčních úloh , viz scénář (SQ002 ).
2. Vstupy a výstupy úlohy:
  • Hlavními vstupy jsou:
    • Daňový doklad - obecně (DQ042A ),
    • Prodejní faktura (DQ101C ),
    • Nákupní faktura (DQ151C ),
    • Evidence úvěrů (DQ054A),
    • Evidence leasingových smluv (DQ055A),
    • Evidence závazků (DQ056A),
    • Dokumenty styku s bankami (DQ057A),
    • Bankovní účty (DQ057B ),
    • Evidence pohledávek (DQ059A),
    • Inkaso a inkasní kalendáře (DQ060A),
  • Výstupem zpracování úlohy jsou:
3. Funkce, klíčové aktivity:
  • Zpracování daňového dokladu , tj:
    • přiřazení pořadového čísla dokladu, zajištění kontroly na formální správnost, na účtový rozvrh, existující a nezablokované účty,
    • kontroly uvnitř daňového dokladu i ve vazbách na ostatní dokumenty obchodních operací (dodací listy, ...),
    • zápis dokladu do deníku a zaúčtování do hlavní knihy, zápis do analytické účetní evidence, zadání střediska, zakázky, variabilního symbolu, pokud to účet vyžaduje, automatické zaúčtování podle druhu komodity, v případě, že předmětem obchodu jsou zboží,
    • aktualizace součtu všech účtovaných účetních případů,
  • Zpracování účetní uzávěrky - uzávěrka deníku účetních dokladů, zpracování uzávěrky hlavní knihy a uzávěrky analytické evidence.
  • Zpracování předběžné závěrky,
  • Zpracování účetní závěrky - zpracování závěrky hlavní knihy, zpracování konsolidované závěrky hlavní knihy.
4. Podmínky úspěšnosti úlohy
  • Dosažení:
    • požadovaného objemu účetních transakcí, včetně špičkových zatížení,
    • průběžné zajištění souladu funkcí úlohy s aktuální legislativou ,
    • nízké pracnosti a nákladů na účetní transakce,
    • potřebné průkaznosti, úrovně kontroly a bezpečnosti účetních transakcí,
    • efektivní integrace účetních transakcí s obchodními operacemi a zpracováním obchodních dokumentů.
  • Z pohledu IT aplikací je předpokladem efektivní realizace transakcí uplatnění zejména těchto aplikací :
    • celopodnikové aplikace - ERP (F300 ), zajišťují komplexní zpracování účetních transakcí,
    • specializované účetní systémy.