|
Toto je objekt systému MBI.
MBI (Management Byznys Informatiky) je portál obsahující zobecněná řešení v řízení provozu a rozvoje IT, resp. podnikové informatiky.
Pokud máte zájem získat více informací o tomto objektu (vazby na další objekty, přílohy, apod.), ale i získat mnoho dalších užitečných materiálů, můžete tak učinit ZDE / (registrace je bezplatná).
|
|
|
|
|
Kód dokumentu
Standardní kód dokumentu v MBI
:
|
|
Datum poslední úpravy
Datum poslední úpravy ve tvaru rrrr.mm.dd.
:
|
Popis, obsahové vymezení
Obsahová struktura, resp. náplň dokumentu.
1. “Účetní doklad“ - účel dokumentu
-
Základní typy účetních dokladů
jsou:
- daňový doklad Přijatá faktura (popř. příjemka zboží - může být spojeno),
- daňový doklad Vystavená faktura (popř. výdejka - rovněž může být spojeno),
- bankovní doklad (příjmy a platby z bankovních účtů),
- pokladní doklad (příjmy a platby za hotové),
- všeobecné účetní doklady (různé převody mezi účty),
-
Daňový doklad
představuje doklady tohoto druhu (fakturu, dobropis), které souvisí s nákupem a prodejem zboží, služeb a materiálů.
-
Účelem
je zajistit
standardní vstupy
pro účetní evidenci ve vazbě na ekonomické a obchodní aktivity podniku.
2. Obsah dokumentu
- Daňový doklad je faktura nebo účtenka, který musí mít náležitosti stanovené § 26-35 Zákona o DPH,
-
Základní charakteristiky účetního dokladu jsou
:
- číslo dokladu (obvykle v číselné řadě pro typ dokladu), které přiděluje podnik, měla by to být nepřetržitá řada,
- datum dokladu a datum zaúčtování (minimálně účetní měsíc zaúčtování),
- částka v CZK (je-li doklad v cizí měně, účtuje se v ekvivalentu zúčtovatelné měny, což je pro nás CZK),
- předpis pro zaúčtování, tedy obvykle účty má dáti / dal, ale účetní předpis bývá i složitější. Musí platit, že celková částka Má dáti se musí rovnat celkové částce Dal.
3. Vznik dokumentu
-
Úloha
: Účetní transakce (UQ052A
).
4. Reference, poznámky
|
|
|
|